Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Ischgl eller Cervinia?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="whiskeythrottle" data-source="post: 1251954" data-attributes="member: 137827"><p>var i Ischgl 2008. Nu på lördag åker jag tillbaka dit om resan går bra trots covid å allt som kan ställa till det. Har inte varit i just Cervinia, men har senaste 10 åren varit i St Anton, Gressoney, Val Thorens, Tignes/Val d Isere, Obergurgl. </p><p></p><p><strong><em><span style="color: rgb(235, 107, 86)">Allt hänger på väder, väder, väder, väder.</span></em></strong><span style="color: rgb(235, 107, 86)">.</span>.....speciellt när alla nattklubbar är stängda. Jag är snart lite gammal för sånt ändå. Ischgl är snösäkert. Åker man januari/februari är de flesta skidorter snösäkra skulle jag vilja påstå. </p><p></p><p>Jag har aldrig haft usla förhållanden för offpist på mina resor, men såklart har man inte alltid haft 30-40 cm nysnö. Höga toppar = mer åkning över trädgränsen. </p><p></p><p>När jag var i Ischgl 2008 stängde de en hel dal på pistkartan pga lavinrisk så inte ens pisterna var öppna. Skulle nog säga att väder kan orsaka att liftar stänger (vind å lavinfara).</p><p></p><p>Är party viktigt skulle jag vänta med att åka till Ischgl då det är sjukt bra drag där, förmodligen bästa kroglivet i alperna jag vart med om. Allt är stängt nu så vill man testa olika skidorter ska man inte ta de största orterna nu. Denna resa är första gången jag åker tillbaka till en skidort jag redan vart på, mest slump att vi valde åka tillbaka till Ischgl tror jag. Hoppas på en lite tommare backe nu i Corona-tider kanske?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="whiskeythrottle, post: 1251954, member: 137827"] var i Ischgl 2008. Nu på lördag åker jag tillbaka dit om resan går bra trots covid å allt som kan ställa till det. Har inte varit i just Cervinia, men har senaste 10 åren varit i St Anton, Gressoney, Val Thorens, Tignes/Val d Isere, Obergurgl. [B][I][COLOR=rgb(235, 107, 86)]Allt hänger på väder, väder, väder, väder.[/COLOR][/I][/B][COLOR=rgb(235, 107, 86)].[/COLOR].....speciellt när alla nattklubbar är stängda. Jag är snart lite gammal för sånt ändå. Ischgl är snösäkert. Åker man januari/februari är de flesta skidorter snösäkra skulle jag vilja påstå. Jag har aldrig haft usla förhållanden för offpist på mina resor, men såklart har man inte alltid haft 30-40 cm nysnö. Höga toppar = mer åkning över trädgränsen. När jag var i Ischgl 2008 stängde de en hel dal på pistkartan pga lavinrisk så inte ens pisterna var öppna. Skulle nog säga att väder kan orsaka att liftar stänger (vind å lavinfara). Är party viktigt skulle jag vänta med att åka till Ischgl då det är sjukt bra drag där, förmodligen bästa kroglivet i alperna jag vart med om. Allt är stängt nu så vill man testa olika skidorter ska man inte ta de största orterna nu. Denna resa är första gången jag åker tillbaka till en skidort jag redan vart på, mest slump att vi valde åka tillbaka till Ischgl tror jag. Hoppas på en lite tommare backe nu i Corona-tider kanske? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Ischgl eller Cervinia?
Tillbaka
Topp