Ischgl?

Hallvar

Ny medlem
Ischgl?
Hallo!
Just nu sitter vi po mailbox i St Anton och funderar över hur vi ska lösa situationen. Det är för att inte överdriva jävligt trögt att hitta nogonstans att bo bode i stanton och runt 6-7 km omnejd. Vi funderar eventuellt po att dra till Ischgl och prova vora vingar där istället. Har nogon som varit där nogra tips och är det lika överexponerat som St Anton?
Tacksam för ett snabbt svar!
/Tomas
Matte
Jocke

Ischgl?
Hejsan!

St.Anton är en ev de absolut mest populära bom orterna och om de redan så här tidigt på säsongen är fullt så blir det inte lätt att få vare sig jobb eller boende. Jag har varit i St.Anton 2 säsonger.

Ischgl har jag aldrig besökt men jag kan garantera att det kommer att bli enklare för er än i St.Anton.

Hoppas att allt löser sig och ni får en bra säsong

MVH

Martin

Ischgl?
Det är itne lika överexponerat som St Anton. Men ja tror inte d går o hitta nåt boende så lätt ändå, låter som det är fullt där. Ja tycker du ska söka upp en annan ort faktiskt, Ischgl e inget vidare för en riktig skidåkare.. Lite för flackt!

Ischgl?
Varför inte prova Montafondalen? Ligger ju ganska nära.
Klart undervärderad ort och bummarfri.
Mycket fina turmöjligheter. Från Gargellen tar man sej över till Klosters på en dagstur.

Ischgl?
Ischgl är generellt sätt mkt svårt när det gäller säsongarboende. Standarden och lyxfaktorn är hög och det finns nog inte ett enda ställe i byn som har rimligt pris på boendet. Förra vintern var det ingen svensk säsongare som bodde i Ischgl förutom de som hade bostad fixad via jobbet. Det är väl i senaste laget för att fixa jobb nu, men man kan ju ha tur. Räkna med minst 50 Eur per natt och person på de billigaste ställena medan ni letar jobb.

Ischgl?
Mno, hoppas du inte inkluderar Kappl. Det är ett bra bummar-tillhåll en liten bit utanför Ischgl och är man ute i god tid kan man få riktigt schyssta priser. Mina kompisar bor i en lgh där med bra standard, man betalar 7-8 euro /natt per person. Vilket är schysst.

Kärlek /Skoglund

Ischgl?
Haj!!
Har stött pa samma problem som ni, bo i St Anton men letar bätter boende....besökte Ischgl igar o d e svart me jobb, om man väl hittar nat sa far man bostad...men ja ni kan ju alltid försöka...
/ Emma.

Ischgl?
Mr Skoglund:

MnO inkluderar inte Kappl i sitt resonemang.
Natürlich.

(Han är gammal Kapplräv, så han vet hur saker fungerar...)

Snödjup

Tillbaka
Topp