Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Isgrepp
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nojlas" data-source="post: 815952" data-attributes="member: 32948"><p>Instämmer med MM ovan, alltid lika intressant när mr hendryx kikar in i forumet! </p><p></p><p>Jag får absolut ge dig, Hendryx, en poäng i att dämpningen är oerhört viktig för isgreppet, vilket jag helt missade. </p><p></p><p>Dock undrar jag nyfiket om verkligen vridstyvheten är av så låg betydelse? Efter att ha provat en och samma skidmodell som både väldämpad och mindre väldämpad, oerhört vridstyv och "normalhög" vridstyvhet, så värdesätter jag personligen vridstyvheten väldigt högt, väl så högt som att skidan är väldämpad. </p><p>Min personliga uppfattning har hittills varit att vridstyvhet och dämpning är två samverkande faktorer som båda är väldigt viktiga för skidans egenskaper?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nojlas, post: 815952, member: 32948"] Instämmer med MM ovan, alltid lika intressant när mr hendryx kikar in i forumet! Jag får absolut ge dig, Hendryx, en poäng i att dämpningen är oerhört viktig för isgreppet, vilket jag helt missade. Dock undrar jag nyfiket om verkligen vridstyvheten är av så låg betydelse? Efter att ha provat en och samma skidmodell som både väldämpad och mindre väldämpad, oerhört vridstyv och "normalhög" vridstyvhet, så värdesätter jag personligen vridstyvheten väldigt högt, väl så högt som att skidan är väldämpad. Min personliga uppfattning har hittills varit att vridstyvhet och dämpning är två samverkande faktorer som båda är väldigt viktiga för skidans egenskaper? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Isgrepp
Tillbaka
Topp