Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Isgreppet Bataleon?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="hhmmmm" data-source="post: 854381" data-attributes="member: 35325"><p>Intressant läsning tack för det svaret! det låter ju logiskt också.</p><p>Jag hittar dock inte riktigt att dom beskriver det du säger där på hemsidan?? Alltså att det skulle vara bättre grepp än utan TBT. Det dom fokuserar på är ju att man slipper "hugg" och sedan något om edge-to-edge responsiveness men det är väl något annat? Men jag köper jag ditt resonemang fullt ut eftersom det inte är TBT närmst fötterna så jämfört med en vanlig bräda så fokuserar man kantkraften (vid liten vinkel) mer där det inte är någon flex. Förutsatt då att flex motverkar kantgrepp? Eller varför är det bättre att använda kanten närmst fötterna? Eller är det att kanterna är helt vinkelräta mot mage/rygg annars jämfört med dom något rundade kanterna längre ut?</p><p>För även med en bräda utan TBT så får man väl kontakt med hela kanten när man vinklar brädan ordentligt??</p><p></p><p>Används det något liknande i alpinskidor eller finns det några stora nackdelar med det också? Tror inte det är patenten som står i vägen för hade det varit enorma fördelar hade nog någon stor tillverkare köpt in sig på patenten. Det är ju inte ens en konkurrerande bransch för Bataleon.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="hhmmmm, post: 854381, member: 35325"] Intressant läsning tack för det svaret! det låter ju logiskt också. Jag hittar dock inte riktigt att dom beskriver det du säger där på hemsidan?? Alltså att det skulle vara bättre grepp än utan TBT. Det dom fokuserar på är ju att man slipper "hugg" och sedan något om edge-to-edge responsiveness men det är väl något annat? Men jag köper jag ditt resonemang fullt ut eftersom det inte är TBT närmst fötterna så jämfört med en vanlig bräda så fokuserar man kantkraften (vid liten vinkel) mer där det inte är någon flex. Förutsatt då att flex motverkar kantgrepp? Eller varför är det bättre att använda kanten närmst fötterna? Eller är det att kanterna är helt vinkelräta mot mage/rygg annars jämfört med dom något rundade kanterna längre ut? För även med en bräda utan TBT så får man väl kontakt med hela kanten när man vinklar brädan ordentligt?? Används det något liknande i alpinskidor eller finns det några stora nackdelar med det också? Tror inte det är patenten som står i vägen för hade det varit enorma fördelar hade nog någon stor tillverkare köpt in sig på patenten. Det är ju inte ens en konkurrerande bransch för Bataleon. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Isgreppet Bataleon?
Tillbaka
Topp