Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Isiga backar i Alperna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Martin H73" data-source="post: 1283628" data-attributes="member: 187126"><p>Jag har åkt i främst franska Alperna i 30 år med fokus på offpist. Senaste åren har det dock mest blivit åkning med familjen där barnen åker bra men min fru vill ha smöriga, välpreparerade backar. Hon, och även jag själv, upplever att det har varit väldigt isiga backar i Frankrike (Val Thorens, La Clusaz och Alpes d’Huez) där vi varit nyligen. Jag förstår att den allmänna klimatomställningen påverkar mängden snö och sol som i sin tur påverkar underlaget (mycket sol och lite snö = is). Undrar dock om någon på tråden har erfarenhet av ställen i Alperna där det är mindre isigt antingen pga vädret eller att systemet är duktiga på att preparera? Är också nyfiken på om jag är den enda som upplever ett problem med isigare backar?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Martin H73, post: 1283628, member: 187126"] Jag har åkt i främst franska Alperna i 30 år med fokus på offpist. Senaste åren har det dock mest blivit åkning med familjen där barnen åker bra men min fru vill ha smöriga, välpreparerade backar. Hon, och även jag själv, upplever att det har varit väldigt isiga backar i Frankrike (Val Thorens, La Clusaz och Alpes d’Huez) där vi varit nyligen. Jag förstår att den allmänna klimatomställningen påverkar mängden snö och sol som i sin tur påverkar underlaget (mycket sol och lite snö = is). Undrar dock om någon på tråden har erfarenhet av ställen i Alperna där det är mindre isigt antingen pga vädret eller att systemet är duktiga på att preparera? Är också nyfiken på om jag är den enda som upplever ett problem med isigare backar? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Isiga backar i Alperna?
Tillbaka
Topp