Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Isigt och hårt underlag med snowboard?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nosskire" data-source="post: 427250" data-attributes="member: 55515"><p>1. Se till att du har material till att åka på kant! På en vanlig snowboard med normal kant måste jag se till kanterna minst var 4-5 dag om jag åker där det är blankis. Ja. Så ofta! Men ofta räcker det med en gång i veckan. Annars köp en bräda med magne traxtion alternativt lämna in den på ultimategrip för slipning. Magne Traction fungerar bra och ultimate grip likså.</p><p></p><p>2. Mer material, Din Glissade kommer gå betydligt bättre pga längden etc.</p><p></p><p>3. Träna! Träna! Hur ofta trillar man när man åker igentligen? Inte ofta... Försökte leka Anja Pärsson i rödarapper/lundsrappet i Åre och det gick över förväntan: Det går att få grepp på varje blåfläck om man satsar till 100% ! Dock så gör det sjuhelvetes ont att åka ner med knäna i isen när det väl släpper...</p><p></p><p></p><p>Aja, se till att få hem din glissade och köp en bra kantslip! (Nej, dessa för 200 kr på stadium är inte bra, men bättre än inget).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nosskire, post: 427250, member: 55515"] 1. Se till att du har material till att åka på kant! På en vanlig snowboard med normal kant måste jag se till kanterna minst var 4-5 dag om jag åker där det är blankis. Ja. Så ofta! Men ofta räcker det med en gång i veckan. Annars köp en bräda med magne traxtion alternativt lämna in den på ultimategrip för slipning. Magne Traction fungerar bra och ultimate grip likså. 2. Mer material, Din Glissade kommer gå betydligt bättre pga längden etc. 3. Träna! Träna! Hur ofta trillar man när man åker igentligen? Inte ofta... Försökte leka Anja Pärsson i rödarapper/lundsrappet i Åre och det gick över förväntan: Det går att få grepp på varje blåfläck om man satsar till 100% ! Dock så gör det sjuhelvetes ont att åka ner med knäna i isen när det väl släpper... Aja, se till att få hem din glissade och köp en bra kantslip! (Nej, dessa för 200 kr på stadium är inte bra, men bättre än inget). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Isigt och hårt underlag med snowboard?
Tillbaka
Topp