Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Islands glaciärer?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="kingcool" data-source="post: 130628" data-attributes="member: 54313"><p>"Island runt" är inte den bästa utgångspunkten för den som vill åka jeep och möta äventyr, natur och glaciärer. Då ska man skynda sej och tänka om- "Korsa Islands inland", och man får uppleva nåt helt extremt och enastående!</p><p></p><p>Förra sommaren åkte jag färjan till Island med min egen modified jeep och jag ska åka dit nästa sommar igen efter midsommar. Det är helt sanslöst roligt, vackert, spännande och annorlunda.</p><p>De glaciärer vi körde upp på (två olika delar av Vatnajökull) erbjöd inte direkt underbar puder.</p><p>Snön var slaskig på ytan och permafrost under, allting uppblandat med svart grus. Dock mindre grus längre upp.</p><p>Nu är ju Vatna stor som Södermanland, och läskig att köra bil på. Man får köra överallt på glaciär men det är livsfarligt pga djupa osynliga sprickor.</p><p>Jag skulle också gärna få kontakt med Islandsresenärer -06!</p><p></p><p>Min resa finns på resdagboken.com för den intresserade:</p><p></p><p><a href="http://www.resdagboken.nu/Default.aspx?documentId=24&section=myimagegalleries&journeyId=10862" target="_blank">http://www.resdagboken.nu/Default.aspx?documentId=24&section=myimagegalleries&journeyId=10862</a></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kingcool, post: 130628, member: 54313"] "Island runt" är inte den bästa utgångspunkten för den som vill åka jeep och möta äventyr, natur och glaciärer. Då ska man skynda sej och tänka om- "Korsa Islands inland", och man får uppleva nåt helt extremt och enastående! Förra sommaren åkte jag färjan till Island med min egen modified jeep och jag ska åka dit nästa sommar igen efter midsommar. Det är helt sanslöst roligt, vackert, spännande och annorlunda. De glaciärer vi körde upp på (två olika delar av Vatnajökull) erbjöd inte direkt underbar puder. Snön var slaskig på ytan och permafrost under, allting uppblandat med svart grus. Dock mindre grus längre upp. Nu är ju Vatna stor som Södermanland, och läskig att köra bil på. Man får köra överallt på glaciär men det är livsfarligt pga djupa osynliga sprickor. Jag skulle också gärna få kontakt med Islandsresenärer -06! Min resa finns på resdagboken.com för den intresserade: [URL]http://www.resdagboken.nu/Default.aspx?documentId=24§ion=myimagegalleries&journeyId=10862[/URL] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Islands glaciärer?
Tillbaka
Topp