Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Isproblem på salomon shift 13...tådel och häldel....
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jovoho" data-source="post: 1216583" data-attributes="member: 168492"><p>För min del handlar det inte om detta. Har även rådfrågat den lokala shidshopen i Tärnaby som har tittat på bindningen utan att hitta en enkel lösning på problemet. Den ena tådelen fungerar lite bättre, men släpper ibland vid turande. Den andra går knappt att låsa fast över huvud taget vid minusgrader. Även när skidan förvarats inomhus i rumstemp under natten. Det går däremot bra att låsa tådelen när alla delar är inomhusvarma. Det räcker dock även då med ett lättare tryck på bygeln för att den ska sprätta ner hela vägen. Antar att det kan vara ett garantiärende, men ekonomisk (snål) som man är har grejerna köpts från tysken, vilket gör att det inte är så enkelt att gå tillbaka till butiken. Går säkert att skicka, men då blir man ju av med grejerna mitt under säsongen... Funderar på att köpa Duke PT i stället. Någon som upptäckt några problem med dem ännu?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jovoho, post: 1216583, member: 168492"] För min del handlar det inte om detta. Har även rådfrågat den lokala shidshopen i Tärnaby som har tittat på bindningen utan att hitta en enkel lösning på problemet. Den ena tådelen fungerar lite bättre, men släpper ibland vid turande. Den andra går knappt att låsa fast över huvud taget vid minusgrader. Även när skidan förvarats inomhus i rumstemp under natten. Det går däremot bra att låsa tådelen när alla delar är inomhusvarma. Det räcker dock även då med ett lättare tryck på bygeln för att den ska sprätta ner hela vägen. Antar att det kan vara ett garantiärende, men ekonomisk (snål) som man är har grejerna köpts från tysken, vilket gör att det inte är så enkelt att gå tillbaka till butiken. Går säkert att skicka, men då blir man ju av med grejerna mitt under säsongen... Funderar på att köpa Duke PT i stället. Någon som upptäckt några problem med dem ännu? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Isproblem på salomon shift 13...tådel och häldel....
Tillbaka
Topp