Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Italien - bästa ort under nyår? (hjälp!)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Puddertjuv" data-source="post: 128517" data-attributes="member: 15330"><p>Hör du .. Hade jag varit dig så hade jag satsat på Andermatt. Har varit båda i Alagna och Andermatt de senaste åren och för att vara säker på att frå bra snö så tidigt är Andermatt ditt säkraste kort. I Alagna eller hela monterosa massivet så snöar det bara när lågtrycken kommer in från sör.. vilket det inte gjorde ofta ifjol. I Andermatt snöar det från "alla håll". Normal snömängden där ligger på lite drygt 6 meter som jag minns det. Dessutom Mycke enkelt att hitta bra offpist imotsätning till Alagna där man ofta måste förlita sig på guide för att i det hal taget hitta fram blant fjällen. Ja det finnes enkla off pist turer i Alagna oxå men för det bästa måste man vara lokalkänt eller ha guide. </p><p></p><p>Värför inte göra en bokning på ett ställe.. typ Indren house i Alagna kostar väl ungefär 1000 SEk för en vecka. Om det ser ut till att bli bara skit starta med att åka upp till Andermatt i stället. Tror inte ddu behöver boka något där. Vi var 14 pers där i vecka 7 och vi hade inte bookat nån ting. Alla fick plats på samma hotellet. Åk tillbaks till Alagna mot slutet av veckan om det blir bättre där. Det hela avhänger sff att dere har en hyrbil. </p><p></p><p>/C.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Puddertjuv, post: 128517, member: 15330"] Hör du .. Hade jag varit dig så hade jag satsat på Andermatt. Har varit båda i Alagna och Andermatt de senaste åren och för att vara säker på att frå bra snö så tidigt är Andermatt ditt säkraste kort. I Alagna eller hela monterosa massivet så snöar det bara när lågtrycken kommer in från sör.. vilket det inte gjorde ofta ifjol. I Andermatt snöar det från "alla håll". Normal snömängden där ligger på lite drygt 6 meter som jag minns det. Dessutom Mycke enkelt att hitta bra offpist imotsätning till Alagna där man ofta måste förlita sig på guide för att i det hal taget hitta fram blant fjällen. Ja det finnes enkla off pist turer i Alagna oxå men för det bästa måste man vara lokalkänt eller ha guide. Värför inte göra en bokning på ett ställe.. typ Indren house i Alagna kostar väl ungefär 1000 SEk för en vecka. Om det ser ut till att bli bara skit starta med att åka upp till Andermatt i stället. Tror inte ddu behöver boka något där. Vi var 14 pers där i vecka 7 och vi hade inte bookat nån ting. Alla fick plats på samma hotellet. Åk tillbaks till Alagna mot slutet av veckan om det blir bättre där. Det hela avhänger sff att dere har en hyrbil. /C. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Italien - bästa ort under nyår? (hjälp!)
Tillbaka
Topp