Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
italien livigno
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="lillfia" data-source="post: 98678" data-attributes="member: 42472"><p>Till Livigno åker man inte för offpisten, eftersom det som sagt är olagligt att åka offpist. Däremot är pisterna otroligt välpreparerade och italienarna slöa så det finns gott om plats. Livigno är skattefritt och därmed väldigt billigt och dessutom väldigt solsäkert, vilket leder till att många mindre inbitna skidåkare parkerar sig i solstolarna runt lunch och inte kommer därifrån efter det. Det går också att få riktigt bra skidåkning i Livignos grannbyar. Bormio, orten där alpina VM avgörs i slutet på januari, ligger ett par mil bort och dit går det buss. Se bara till att du köper ett liftkort som gäller även där (har varit standardliftkortet förut). En annan känd ort i tävlingssammanhang är St Caterina, som också ligger några mil bort och nås med buss. Många arrangörer ordnar också en tur till St Moritz som ligger 2 mil bort fågelvägen, men tyvärr 7 mil bort bilvägen. Stora nackdelen, utöver bristen på laglig offpist, är att de olika områdena även inom Livigno måste nås med (gratis) skidbuss. Du måste mao bestämma dig på morgonen i vilken del du vill åka eftersom det tar tid att byta område under dagen.</p><p></p><p>Hoppas att vi ses i Livigno... åker ner om mindre än en vecka för att jobba som guide på orten...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="lillfia, post: 98678, member: 42472"] Till Livigno åker man inte för offpisten, eftersom det som sagt är olagligt att åka offpist. Däremot är pisterna otroligt välpreparerade och italienarna slöa så det finns gott om plats. Livigno är skattefritt och därmed väldigt billigt och dessutom väldigt solsäkert, vilket leder till att många mindre inbitna skidåkare parkerar sig i solstolarna runt lunch och inte kommer därifrån efter det. Det går också att få riktigt bra skidåkning i Livignos grannbyar. Bormio, orten där alpina VM avgörs i slutet på januari, ligger ett par mil bort och dit går det buss. Se bara till att du köper ett liftkort som gäller även där (har varit standardliftkortet förut). En annan känd ort i tävlingssammanhang är St Caterina, som också ligger några mil bort och nås med buss. Många arrangörer ordnar också en tur till St Moritz som ligger 2 mil bort fågelvägen, men tyvärr 7 mil bort bilvägen. Stora nackdelen, utöver bristen på laglig offpist, är att de olika områdena även inom Livigno måste nås med (gratis) skidbuss. Du måste mao bestämma dig på morgonen i vilken del du vill åka eftersom det tar tid att byta område under dagen. Hoppas att vi ses i Livigno... åker ner om mindre än en vecka för att jobba som guide på orten... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
italien livigno
Tillbaka
Topp