Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Italien, svår-medelsvår åkning, prisvärt och snösäkert
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bizz" data-source="post: 1138849" data-attributes="member: 32937"><p>Tack för alla svar och kul att så många engagerar sig!</p><p></p><p>Det jag är ute efter är alltså en ort som har bra avancerade nedfarter och bra medelsvåra, blå/rött ungefär. Tänk typ Le Tour i Chamonix som exempel på det senare, till de äldre i sällskapet då.</p><p>Jag som gärna kör offpist men kommer ta det lite lugnt och mest hålla mig liftnära vill ha mer Le Brévent så att säga. Det behöver alltså inte vara jättebrant eller vara de där riktigt stora åken. </p><p></p><p>Jag tror egentligen att vi skulle få en fin vecka i alla orterna som har varit uppe men det skulle kännas lite surt om det var barmark utanför pisterna i Dolomiterna. Eller om La Thuile visar sig vara väl flackt efter några dagar. </p><p></p><p>Jag vet inte om jag kommit närmare ett beslut tyvärr. Monterosa är inte för brant, Cervinia är inte för dyrt och La Thuile är inte för flackt. Men alla är överens om att Dolomiterna inte är så snösäkert slutet av januari?</p><p>Jag vill ju helst till Monterosa men tror ni det finns tillräckligt av åkning i nivå med Le Tour där?</p><p></p><p>Courmayeur känns spontant för litet men då skulle man förstås kunna ta en dag i Cham eller Verbier. </p><p>Hur är Passo Tonale och Livigno?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bizz, post: 1138849, member: 32937"] Tack för alla svar och kul att så många engagerar sig! Det jag är ute efter är alltså en ort som har bra avancerade nedfarter och bra medelsvåra, blå/rött ungefär. Tänk typ Le Tour i Chamonix som exempel på det senare, till de äldre i sällskapet då. Jag som gärna kör offpist men kommer ta det lite lugnt och mest hålla mig liftnära vill ha mer Le Brévent så att säga. Det behöver alltså inte vara jättebrant eller vara de där riktigt stora åken. Jag tror egentligen att vi skulle få en fin vecka i alla orterna som har varit uppe men det skulle kännas lite surt om det var barmark utanför pisterna i Dolomiterna. Eller om La Thuile visar sig vara väl flackt efter några dagar. Jag vet inte om jag kommit närmare ett beslut tyvärr. Monterosa är inte för brant, Cervinia är inte för dyrt och La Thuile är inte för flackt. Men alla är överens om att Dolomiterna inte är så snösäkert slutet av januari? Jag vill ju helst till Monterosa men tror ni det finns tillräckligt av åkning i nivå med Le Tour där? Courmayeur känns spontant för litet men då skulle man förstås kunna ta en dag i Cham eller Verbier. Hur är Passo Tonale och Livigno? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Italien, svår-medelsvår åkning, prisvärt och snösäkert
Tillbaka
Topp