Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Italien Vecka 7 2008
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Backside" data-source="post: 368140" data-attributes="member: 37201"><p>Livigno är trevligt, vi har varit där tre gånger, men tyvärr är det, enligt min smak, lite väl mycket svenska turister där numera. Eftersom ni landar i Bergamo har ni drygt 20 mil till Livigno. </p><p>Väljer ni hellre att köra 28 mil hamnar ni i Gröden (St Christina och Ortisei). Jag har själv inte varit där men vi ska dit över jul och nyår med vår husbil. 176 km pist varav: 25 km svart, 106 km röd och 45 km blått.</p><p>Om du vill söka efter resrutten på www.viamichelin.com söker du efter </p><p>39047 Santa Cristina Valgardena </p><p></p><p>Ett annat alternativ jag kan rekommendera är Ischgl. 30 mil att köra. Rätt dyrt boende skulle jag tippa däremot. Mycket trevlig åkning och vi var där två gånger i vintras med vår 7-åring och han älskade stället. Mycket åkning att välja på i stora böljande pister. Finns lite mer utmaningar också om man gillar det. Goda möjligheter till lättillgänglig (bredivd pisten) offpist om lusten skulle falla på.</p><p></p><p>Eftersom ni har hyrbil kan ni alltid dra vidare om ni tycker att det inte uppfyller era förväntningar. Så har vi rest med två barn och knackat dörr efter boende när vi kommit fram. Det har alltid funkat för oss. </p><p></p><p></p><p>Ett annat tips är att du köper boken Adac Skiguide. Finns att köpa på Kartcentrum i Stockholm men även på nätet. Kanonbra bok på dryga 700 sidor med alla kända och mindre kända skidorter runtom Europa.</p><p></p><p>Lycka till på er tripp!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Backside, post: 368140, member: 37201"] Livigno är trevligt, vi har varit där tre gånger, men tyvärr är det, enligt min smak, lite väl mycket svenska turister där numera. Eftersom ni landar i Bergamo har ni drygt 20 mil till Livigno. Väljer ni hellre att köra 28 mil hamnar ni i Gröden (St Christina och Ortisei). Jag har själv inte varit där men vi ska dit över jul och nyår med vår husbil. 176 km pist varav: 25 km svart, 106 km röd och 45 km blått. Om du vill söka efter resrutten på www.viamichelin.com söker du efter 39047 Santa Cristina Valgardena Ett annat alternativ jag kan rekommendera är Ischgl. 30 mil att köra. Rätt dyrt boende skulle jag tippa däremot. Mycket trevlig åkning och vi var där två gånger i vintras med vår 7-åring och han älskade stället. Mycket åkning att välja på i stora böljande pister. Finns lite mer utmaningar också om man gillar det. Goda möjligheter till lättillgänglig (bredivd pisten) offpist om lusten skulle falla på. Eftersom ni har hyrbil kan ni alltid dra vidare om ni tycker att det inte uppfyller era förväntningar. Så har vi rest med två barn och knackat dörr efter boende när vi kommit fram. Det har alltid funkat för oss. Ett annat tips är att du köper boken Adac Skiguide. Finns att köpa på Kartcentrum i Stockholm men även på nätet. Kanonbra bok på dryga 700 sidor med alla kända och mindre kända skidorter runtom Europa. Lycka till på er tripp! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Italien Vecka 7 2008
Tillbaka
Topp