Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Italien
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ace_DG" data-source="post: 8883" data-attributes="member: 12483"><p>Jorå, just det Aostadalen, ca 1,5 h med bil och bra blås. Motorväg ända in i dalen. Många orter att välja på Pila, Gressonay, Champoluc, Alagna ("dom 3"), Cervinia (med passage till Zermatt i CH), La Thuile, Courmayeur m fl. </p><p></p><p>Nej jag har inte åkt på alla dessa ställen, men jag har en bekant som bor permanent i trakten norr om Milano. Hans favorit är "dom 3". Bra atmosfär, bra snö, vänliga männinskor, hyggliga priser. </p><p></p><p>Några tips. På lördag och söndagsmornar blir det nästan alltid köer på vägarna norrut mot dalen. Många infödingar startar så tidigt som 06.00 på morgonen för att komma i hygglig tid till sin favoritort och vara först upp. </p><p></p><p>Hastighetsbegränsningar verkar ingen bry sig i och tempot är värre än Autobahn. Passa dimman på Poslätten, monstruösa seriekrockar, håll avstånd. </p><p></p><p>Kaxa inte upp dig mot Carabineri (lokalpolisen) om nåt har hänt. Dom har sin egen stil, snackar på sin höjd lite franska utöver italienska. I Courmayeur såg jag Carabineri på skidor, nja dom satt mest och fikade, såg dom aldrig åka. Italienarna har 1000-tals historier om sina Carabineri. Dom betraktas som allmänt lite korkade, men det är dom som har makten. Stay cool! </p><p></p><p>Så Figo, somliga har tur! Dra norrut till paradiset! Lycka till!</p><p></p><p>Ace D G</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ace_DG, post: 8883, member: 12483"] Jorå, just det Aostadalen, ca 1,5 h med bil och bra blås. Motorväg ända in i dalen. Många orter att välja på Pila, Gressonay, Champoluc, Alagna ("dom 3"), Cervinia (med passage till Zermatt i CH), La Thuile, Courmayeur m fl. Nej jag har inte åkt på alla dessa ställen, men jag har en bekant som bor permanent i trakten norr om Milano. Hans favorit är "dom 3". Bra atmosfär, bra snö, vänliga männinskor, hyggliga priser. Några tips. På lördag och söndagsmornar blir det nästan alltid köer på vägarna norrut mot dalen. Många infödingar startar så tidigt som 06.00 på morgonen för att komma i hygglig tid till sin favoritort och vara först upp. Hastighetsbegränsningar verkar ingen bry sig i och tempot är värre än Autobahn. Passa dimman på Poslätten, monstruösa seriekrockar, håll avstånd. Kaxa inte upp dig mot Carabineri (lokalpolisen) om nåt har hänt. Dom har sin egen stil, snackar på sin höjd lite franska utöver italienska. I Courmayeur såg jag Carabineri på skidor, nja dom satt mest och fikade, såg dom aldrig åka. Italienarna har 1000-tals historier om sina Carabineri. Dom betraktas som allmänt lite korkade, men det är dom som har makten. Stay cool! Så Figo, somliga har tur! Dra norrut till paradiset! Lycka till! Ace D G [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Italien
Tillbaka
Topp