Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Italienska Alperna, vart?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="J0NTIZ" data-source="post: 1016372" data-attributes="member: 89564"><p>Okej,</p><p></p><p>Jag har varit i Cervinia och det är ett ganska trevligt område. Ingen jättestor by, men finns iaf möjlighet till lite afterski och även utgång på kvällen</p><p>Åkningen i Cervinia är ganska bra om man har nybörjare med sig, eftersom det faktiskt finns blåa backar, något som kan saknas helt på andra orter. Dock blir det lite tråkigt att bara hålla sig på Cerviniasidan, då det är som en svacka mitt på berget där de blåa backarna ligger.</p><p>Som tur är kan man göra ett tillägg på liftkortet så att hela Zermatt ingår med mycket bra åkning. MEN om det blåser är inte överfarten öppen.</p><p>Åker man med ett vanligt 6dagars så ingår två dagar i övriga Aostadalen, vilket jag absolut tycker man ska utnyttja!</p><p>Då har ni chansen att se tex Pila, Champoluc och Courmayeur</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="J0NTIZ, post: 1016372, member: 89564"] Okej, Jag har varit i Cervinia och det är ett ganska trevligt område. Ingen jättestor by, men finns iaf möjlighet till lite afterski och även utgång på kvällen Åkningen i Cervinia är ganska bra om man har nybörjare med sig, eftersom det faktiskt finns blåa backar, något som kan saknas helt på andra orter. Dock blir det lite tråkigt att bara hålla sig på Cerviniasidan, då det är som en svacka mitt på berget där de blåa backarna ligger. Som tur är kan man göra ett tillägg på liftkortet så att hela Zermatt ingår med mycket bra åkning. MEN om det blåser är inte överfarten öppen. Åker man med ett vanligt 6dagars så ingår två dagar i övriga Aostadalen, vilket jag absolut tycker man ska utnyttja! Då har ni chansen att se tex Pila, Champoluc och Courmayeur [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Italienska Alperna, vart?
Tillbaka
Topp