Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Fotokunskap
IXUS 65 - IXUS 850 IS - Olympus mju 725SW
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MrLayer" data-source="post: 257184"><p>busmissen: </p><p>Nej det är väl mestadels kort tagna på dagen som den ska användas till. En del i skymning också - därav mina funderingar kring bildkvalitén vid sämre belysning. Ja, ljuskänslighet då tänkte jag på iso lägena, ixus 65 går ju endast till 800 medan de andra två upp till 1600.</p><p></p><p>CoCoo:</p><p>hur är ixus 65 i starkt ljus, tänker mig vid bilder tagna i solsken med blänkande vit snö osv.!? Och hur blir videoinspelningen på den?</p><p></p><p></p><p>hmm, funderar över ett par saker till...</p><p>Är det stor skillnad om man har bildstabilisator eller ej?</p><p></p><p>Är det bra/nödvändigt att ha en kamera som är vädertålig i backen? det låter som en dum fråga, men säg såhär istället, en kamera som inte är vädertålig, är det lätt hänt att denna skadas av kondens eller fukt i fickan när man åker i backen? är det alltså bättre att satsa på en som klarar av lite mer, eller behövs detta bara om man ska använda kameran i regn?</p><p></p><p>/Niclas</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MrLayer, post: 257184"] busmissen: Nej det är väl mestadels kort tagna på dagen som den ska användas till. En del i skymning också - därav mina funderingar kring bildkvalitén vid sämre belysning. Ja, ljuskänslighet då tänkte jag på iso lägena, ixus 65 går ju endast till 800 medan de andra två upp till 1600. CoCoo: hur är ixus 65 i starkt ljus, tänker mig vid bilder tagna i solsken med blänkande vit snö osv.!? Och hur blir videoinspelningen på den? hmm, funderar över ett par saker till... Är det stor skillnad om man har bildstabilisator eller ej? Är det bra/nödvändigt att ha en kamera som är vädertålig i backen? det låter som en dum fråga, men säg såhär istället, en kamera som inte är vädertålig, är det lätt hänt att denna skadas av kondens eller fukt i fickan när man åker i backen? är det alltså bättre att satsa på en som klarar av lite mer, eller behövs detta bara om man ska använda kameran i regn? /Niclas [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Fotokunskap
IXUS 65 - IXUS 850 IS - Olympus mju 725SW
Tillbaka
Topp