Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Ja Fernie
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mes" data-source="post: 9368" data-attributes="member: 14483"><p>Har lite svårt att komma i gång på jobbet !</p><p></p><p>Jag har spenderat lite tid i Canada och var i Fernie för en del år sedan (95-96), Då var vi nog inte mer en 30-40 svenskar där totalt över hela säsongen men å andra sidan hade ju inte ut- byggnationen av liftsystemet kommit i gång. (ej heller den generella haussningen)</p><p></p><p>Att kommentera skidsystemet känns överflödigt då du med all säkerhet kommer att trampa omkring där ganska mycket. Så med risk att bli nostalgisk ger jag dig i andra alternativ på aktiviteter och skid-repor.</p><p></p><p>Med stark motivering: Du/ni skall bestiga Mt:Fernie, Kul och enkel repa som kan upprepas några gånger. Ballt att sedermera visa skidspåren ,som syns från stan, för polarna på väg till The Pub. Bestig även "Ghost Raider/Mountain" (Jag tror berget heter mt: H….. någonting, minnet börjar svikta) och köra det branta partiet som ser ut som en lodrät vägg, sett från bilvägen. Inte fullt så brant i verkligheten men bred, att trycka på en djävla fart är fullt möjligt. När/Om du snackar med bonden som äger marken som du tvingas korsa på väg mot toppen så garva inte åt den lille mannen på gården. (Dvärgen) Det kan gå dig mycket illa!</p><p></p><p>Det finns en hel del andra repor att dra men jag lämnar det åt dig att finna dessa själv. Ett tips är ju att bege sig till ”rogers pass” och ränna omkring där ett tag. Bra åkning som du delar med goa gubbar och gummor.</p><p></p><p>Om det fortfarande inte finns något bra hamburgehak så ta bilen till grannbyn för där hoppas jag att det fortfarande serveras Burger King.</p><p>Okej, nöjet i byn kommer nog att vara alla andra säsongare som verkar ha ökat med några hundra procent. Annars så rekommenderar jag starkt att ni åker till Calgary och smyger in på några lättklädda hak. Får även den mest hängivna brantåkaren att för ett ögonblick tappa skidfokus. Canadas reglementen för strippshower är starkt liberala så tag dig ett järn eller två om du är lite känslig.</p><p></p><p>Den allmänt liberala inställningen ger ju en del alternativa möjligheter till Öl/sprit , tat lite lugnt så du inte pajar ihop och undvik i det längsta ”röka” på berget. (vissa palla, andra inte) </p><p>Nu måste jag avsluta men om du känner att din bröstkorg ter sig vek och du väljer att gå ned på gymet för att spela lite bänkpress, kolla om ”Kevin Switzer” fortfarande pumpar vikter. (Signalement: Störst på gymet, mörkhårig, tränar mycket biceps.) Om du vågar dig fram så hälsa från Grabbarna som hängde med till Kolgruvan!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mes, post: 9368, member: 14483"] Har lite svårt att komma i gång på jobbet ! Jag har spenderat lite tid i Canada och var i Fernie för en del år sedan (95-96), Då var vi nog inte mer en 30-40 svenskar där totalt över hela säsongen men å andra sidan hade ju inte ut- byggnationen av liftsystemet kommit i gång. (ej heller den generella haussningen) Att kommentera skidsystemet känns överflödigt då du med all säkerhet kommer att trampa omkring där ganska mycket. Så med risk att bli nostalgisk ger jag dig i andra alternativ på aktiviteter och skid-repor. Med stark motivering: Du/ni skall bestiga Mt:Fernie, Kul och enkel repa som kan upprepas några gånger. Ballt att sedermera visa skidspåren ,som syns från stan, för polarna på väg till The Pub. Bestig även "Ghost Raider/Mountain" (Jag tror berget heter mt: H….. någonting, minnet börjar svikta) och köra det branta partiet som ser ut som en lodrät vägg, sett från bilvägen. Inte fullt så brant i verkligheten men bred, att trycka på en djävla fart är fullt möjligt. När/Om du snackar med bonden som äger marken som du tvingas korsa på väg mot toppen så garva inte åt den lille mannen på gården. (Dvärgen) Det kan gå dig mycket illa! Det finns en hel del andra repor att dra men jag lämnar det åt dig att finna dessa själv. Ett tips är ju att bege sig till ”rogers pass” och ränna omkring där ett tag. Bra åkning som du delar med goa gubbar och gummor. Om det fortfarande inte finns något bra hamburgehak så ta bilen till grannbyn för där hoppas jag att det fortfarande serveras Burger King. Okej, nöjet i byn kommer nog att vara alla andra säsongare som verkar ha ökat med några hundra procent. Annars så rekommenderar jag starkt att ni åker till Calgary och smyger in på några lättklädda hak. Får även den mest hängivna brantåkaren att för ett ögonblick tappa skidfokus. Canadas reglementen för strippshower är starkt liberala så tag dig ett järn eller två om du är lite känslig. Den allmänt liberala inställningen ger ju en del alternativa möjligheter till Öl/sprit , tat lite lugnt så du inte pajar ihop och undvik i det längsta ”röka” på berget. (vissa palla, andra inte) Nu måste jag avsluta men om du känner att din bröstkorg ter sig vek och du väljer att gå ned på gymet för att spela lite bänkpress, kolla om ”Kevin Switzer” fortfarande pumpar vikter. (Signalement: Störst på gymet, mörkhårig, tränar mycket biceps.) Om du vågar dig fram så hälsa från Grabbarna som hängde med till Kolgruvan! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Ja Fernie
Tillbaka
Topp