Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Jackson Hole, Banff eller Red Mountain?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Iller" data-source="post: 363098" data-attributes="member: 29149"><p>Min upplevelse av Red är att det faktiskt känns lite som sälen om man jämför med andra orter i Ca. Som Thorrez skrev är systemet ganska litet men har ok turmöjligheter (men det har i princip alla orter). Jag saknade högalpin terräng och tyckte att åken generellt var korta. Banff har mkt mer alpin terräng och torrare snö men det faller å andra sidan mindre. Vart du än åker kommer du att kunna fastna i svensk-träsket eller hänga med engelsktalande beroende på vad du vill. Att slå sig in i ett friåkningsgäng bestående av locals kan du försöka men de enda som jag känner som lyckats bra med detta gick sängvägen (har ingen koll på Jackson dock)... Aussies har å andra sidan hunnit lära sig åka skidor nu och de brukar vara roligare att hänga med. Jag skulle rekommenderat Banff angående engelskan men skulle själv åkt till Kicking, WB eller Jackson.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Iller, post: 363098, member: 29149"] Min upplevelse av Red är att det faktiskt känns lite som sälen om man jämför med andra orter i Ca. Som Thorrez skrev är systemet ganska litet men har ok turmöjligheter (men det har i princip alla orter). Jag saknade högalpin terräng och tyckte att åken generellt var korta. Banff har mkt mer alpin terräng och torrare snö men det faller å andra sidan mindre. Vart du än åker kommer du att kunna fastna i svensk-träsket eller hänga med engelsktalande beroende på vad du vill. Att slå sig in i ett friåkningsgäng bestående av locals kan du försöka men de enda som jag känner som lyckats bra med detta gick sängvägen (har ingen koll på Jackson dock)... Aussies har å andra sidan hunnit lära sig åka skidor nu och de brukar vara roligare att hänga med. Jag skulle rekommenderat Banff angående engelskan men skulle själv åkt till Kicking, WB eller Jackson. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Jackson Hole, Banff eller Red Mountain?
Tillbaka
Topp