Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Jackson Hole, Banff eller Red Mountain?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lima-ko" data-source="post: 364131" data-attributes="member: 15091"><p>Att åka till Jackson Hole och inte åka utanför repen är ungefär som att åka till Liseberg och inte åka Balder. Man missar det roligaste.</p><p></p><p>Jag har åkt några dagar i Snowbird (i april i våras) och gillade det starkt, snabb kabinbana hela vägen till toppen där man landar på kanten av en stor gryta och kan hitta sjukt många roliga infarter. Den som slog mig mest var att man hela vägen ner till botten kunde hitta roliga små drops och trixig skogsåkning. Och precis som i Jackson finns det ju även massa hikemöjligheter men de prövade jag inte ens, för att det var så jäkla bra innanför grindarna.</p><p></p><p>Åkte även en dag i Park City och det kändes som Lindvallen enligt min mening. En riktigt bra park men det var allt. Livet i Park City är dock hur bra som helst, riktigt mysig stad, trevliga människor och många bra artister som kommer dit och spelar. Vad sägs om Steven Marley och Jedi Mind Tricks för att bara nämna två. </p><p></p><p>En familj som jag åker med ibland bor i Park City och har säsongskort i alla Utahområdena men åker väldigt sällan någon annanstans än Snowbird. Lite som att ha säsongskort i Åre, Vemdalen samt Funäsdalen och bara åka i Tänndalen. Det tycker jag säger en hel del om Snowbirds standard.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lima-ko, post: 364131, member: 15091"] Att åka till Jackson Hole och inte åka utanför repen är ungefär som att åka till Liseberg och inte åka Balder. Man missar det roligaste. Jag har åkt några dagar i Snowbird (i april i våras) och gillade det starkt, snabb kabinbana hela vägen till toppen där man landar på kanten av en stor gryta och kan hitta sjukt många roliga infarter. Den som slog mig mest var att man hela vägen ner till botten kunde hitta roliga små drops och trixig skogsåkning. Och precis som i Jackson finns det ju även massa hikemöjligheter men de prövade jag inte ens, för att det var så jäkla bra innanför grindarna. Åkte även en dag i Park City och det kändes som Lindvallen enligt min mening. En riktigt bra park men det var allt. Livet i Park City är dock hur bra som helst, riktigt mysig stad, trevliga människor och många bra artister som kommer dit och spelar. Vad sägs om Steven Marley och Jedi Mind Tricks för att bara nämna två. En familj som jag åker med ibland bor i Park City och har säsongskort i alla Utahområdena men åker väldigt sällan någon annanstans än Snowbird. Lite som att ha säsongskort i Åre, Vemdalen samt Funäsdalen och bara åka i Tänndalen. Det tycker jag säger en hel del om Snowbirds standard. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Jackson Hole, Banff eller Red Mountain?
Tillbaka
Topp