Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Jag behöver hjälp med att välja skidor!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 1084506" data-attributes="member: 13863"><p>Generellt tycker jag du ska välja längsta längden av respektive skidmodell när du väger 90 kg och är en mycket duktig åkare. Frågan som infinner sig är dock om du åker lika bra som killen i filmen eller om du bara vill åka så?</p><p></p><p>Vill du ha en kortsvängsskida är det iSLR som gäller av dessa två modeller. Vad jag kan se finns den upp till 170 cm och längre än så ska man inte gå på en kortsvängare, kan tom. vara så att 165 cm kan vara aktuell om den är tillräckligt styv.</p><p></p><p>Om du väljer iGSR som är för lite större svängar föreslår jag 180 cm, men om den verkligen finns i 183 cm är det rätt val.</p><p></p><p>Men, varför undviker du att åka "brett"? Killen i filmen åker rejält brett och det går ju riktigt bra...</p><p></p><p>/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 1084506, member: 13863"] Generellt tycker jag du ska välja längsta längden av respektive skidmodell när du väger 90 kg och är en mycket duktig åkare. Frågan som infinner sig är dock om du åker lika bra som killen i filmen eller om du bara vill åka så? Vill du ha en kortsvängsskida är det iSLR som gäller av dessa två modeller. Vad jag kan se finns den upp till 170 cm och längre än så ska man inte gå på en kortsvängare, kan tom. vara så att 165 cm kan vara aktuell om den är tillräckligt styv. Om du väljer iGSR som är för lite större svängar föreslår jag 180 cm, men om den verkligen finns i 183 cm är det rätt val. Men, varför undviker du att åka "brett"? Killen i filmen åker rejält brett och det går ju riktigt bra... /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Jag behöver hjälp med att välja skidor!
Tillbaka
Topp