Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
jag behöver hjälp med valla
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Snow_flake" data-source="post: 839804" data-attributes="member: 89388"><p>har också ett litet problem ang valla.</p><p>(får se om ja får några svar annaras får ja göra en nytråd)</p><p></p><p>Jag tänkte i alla fall att prova att valla med en riktigt kallvalla. så jag körde på swix kallaste (-12 till -30 typ)</p><p>Funkade bra i början bara att man fick dra på med värmen för att få det att smälta. Men när det stelnat så var det ett h*****e att sickla bort det. Fick slipa sickeln flera gånger för att det skulle funka att skarapa och det man skrapat bort blev bara till ett fint mjöl/damm. </p><p>Sedan tyckte jag att jag läste nånstans att man skulle varmsickla den vallan. Men jag vet att det är många här som säger att man absolut inte ska varmsickla. </p><p>Så har ni några tips om hur man ska göra med dessa hårda vallor?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Snow_flake, post: 839804, member: 89388"] har också ett litet problem ang valla. (får se om ja får några svar annaras får ja göra en nytråd) Jag tänkte i alla fall att prova att valla med en riktigt kallvalla. så jag körde på swix kallaste (-12 till -30 typ) Funkade bra i början bara att man fick dra på med värmen för att få det att smälta. Men när det stelnat så var det ett h*****e att sickla bort det. Fick slipa sickeln flera gånger för att det skulle funka att skarapa och det man skrapat bort blev bara till ett fint mjöl/damm. Sedan tyckte jag att jag läste nånstans att man skulle varmsickla den vallan. Men jag vet att det är många här som säger att man absolut inte ska varmsickla. Så har ni några tips om hur man ska göra med dessa hårda vallor? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
jag behöver hjälp med valla
Tillbaka
Topp