Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
jag behöver hjälp med valla
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Broddan" data-source="post: 840370" data-attributes="member: 80568"><p>Den enda personen i denna tråd som säger något vettigt är Ingemar H79. Resten snackar bara massa bullshit som dom tro sig veta eller förstå sig på.</p><p>Jag har själv genom mitt jobb i sportfackhandeln träffat flera duktiga vallare från bl.a. Swix och Toko. Och har aldrig hört någon som sagt att varmsickla skulle vara skadligt för skidan/brädan på något sätt.</p><p>Om du inte håller på och tävlar, åker vasaloppet o.s.v. på något sätt så skippa alla funderingar på fluor, kork m.m. </p><p></p><p>Skaffa istället 2 bulkvallor, en kall valla t.ex. blå för den tidiga delen av säsongen och en varm valla t.ex. gul för den senare delen utav säsongen. Köp en sickel, nylonborste och ev. ett vallajärn om du inte har något hemma. Detta är en god bas och i stora slängar vad du behöver om du endast ska valla för att få glid i skidbacken.</p><p>De pengar du sparar på att inte köpa massa onödiga vallor och tillbehör som du inte behöver, använder du sedan istället till att unna dig en planslip/kantslip ett par gånger per säsong. Detta gör underverk, skidorna blir som nya och blir betydligt lättare att sköta om själv framöver.</p><p></p><p>Som tidigare redan sagts. För alla er som vill lära er mer om vallning kan även jag tipsa om att kolla in Swix School.</p><p>Finns många bra videos om hur man ska gå tillväga.</p><p><a href="http://www.swixschool.com/" target="_blank">http://www.swixschool.com/</a></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Broddan, post: 840370, member: 80568"] Den enda personen i denna tråd som säger något vettigt är Ingemar H79. Resten snackar bara massa bullshit som dom tro sig veta eller förstå sig på. Jag har själv genom mitt jobb i sportfackhandeln träffat flera duktiga vallare från bl.a. Swix och Toko. Och har aldrig hört någon som sagt att varmsickla skulle vara skadligt för skidan/brädan på något sätt. Om du inte håller på och tävlar, åker vasaloppet o.s.v. på något sätt så skippa alla funderingar på fluor, kork m.m. Skaffa istället 2 bulkvallor, en kall valla t.ex. blå för den tidiga delen av säsongen och en varm valla t.ex. gul för den senare delen utav säsongen. Köp en sickel, nylonborste och ev. ett vallajärn om du inte har något hemma. Detta är en god bas och i stora slängar vad du behöver om du endast ska valla för att få glid i skidbacken. De pengar du sparar på att inte köpa massa onödiga vallor och tillbehör som du inte behöver, använder du sedan istället till att unna dig en planslip/kantslip ett par gånger per säsong. Detta gör underverk, skidorna blir som nya och blir betydligt lättare att sköta om själv framöver. Som tidigare redan sagts. För alla er som vill lära er mer om vallning kan även jag tipsa om att kolla in Swix School. Finns många bra videos om hur man ska gå tillväga. [URL]http://www.swixschool.com/[/URL] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
jag behöver hjälp med valla
Tillbaka
Topp