Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Jag behöver verkligen hjälp, känner mig så kass...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="IngemarH79" data-source="post: 844230"><p>Har inte sett filmerna men undvik plogen, den kommer bara att lära dig fel position med bakvikt, dessutom är det jobbigt för låren och har egentligen ingenting med riktig utförsåkning att göra. Har du en riktigt bra grundposition så kommer resten överraskande lätt. Din pojkvän kan säkert lära dig hur en bra grundposition ser ut, men tänk boxare fast med parallella fötter och händerna vid midjan. Lätt böjda knän och lätt tryck mot plösen, skjut fram höften så du har den ungefär ovan hälen, håll ryggen rak, ingen kut-rygg. Börja med att lära dig hasa/bromsa med parallella skidor. Sen kan du lära dig sladdsväng med parallella skidor. Håll dig till breda blå backar med jämn lutning. Kör så långa svängar att du känner dig bekväm med farten. Med tiden kommer du kunna minska svängradien och därmed åka fortare. Skärande sväng kommer med tiden. <a href="http://www.slopepro.com/sv/" target="_blank">Slopepro</a> är en riktigt bra sida men kostar en slant, men kolla in deras gratisfilmer och ta ställning till om det är värt det. Din pojkvän kan säkert lära sig något från all info på sidan. Funkar för både nybörjare och riktigt avancerade skidåkare.</p><p></p><p>Jag lägger till en kommentar här till Annie, När du ser KalleKax kan du sluta läsa. Tråden blir bara urspårad och otrevlig iom. detta inlägg. Det är tradition på Freeride att trådkapa och börja vara otrevlig.</p><p>Lycka till med åkningen och ha det så kul!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="IngemarH79, post: 844230"] Har inte sett filmerna men undvik plogen, den kommer bara att lära dig fel position med bakvikt, dessutom är det jobbigt för låren och har egentligen ingenting med riktig utförsåkning att göra. Har du en riktigt bra grundposition så kommer resten överraskande lätt. Din pojkvän kan säkert lära dig hur en bra grundposition ser ut, men tänk boxare fast med parallella fötter och händerna vid midjan. Lätt böjda knän och lätt tryck mot plösen, skjut fram höften så du har den ungefär ovan hälen, håll ryggen rak, ingen kut-rygg. Börja med att lära dig hasa/bromsa med parallella skidor. Sen kan du lära dig sladdsväng med parallella skidor. Håll dig till breda blå backar med jämn lutning. Kör så långa svängar att du känner dig bekväm med farten. Med tiden kommer du kunna minska svängradien och därmed åka fortare. Skärande sväng kommer med tiden. [url=http://www.slopepro.com/sv/]Slopepro[/url] är en riktigt bra sida men kostar en slant, men kolla in deras gratisfilmer och ta ställning till om det är värt det. Din pojkvän kan säkert lära sig något från all info på sidan. Funkar för både nybörjare och riktigt avancerade skidåkare. Jag lägger till en kommentar här till Annie, När du ser KalleKax kan du sluta läsa. Tråden blir bara urspårad och otrevlig iom. detta inlägg. Det är tradition på Freeride att trådkapa och börja vara otrevlig. Lycka till med åkningen och ha det så kul! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Jag behöver verkligen hjälp, känner mig så kass...
Tillbaka
Topp