Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Jag behöver verkligen hjälp, känner mig så kass...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Vannish" data-source="post: 844457" data-attributes="member: 88967"><p>Förstår inte mycket av detta...</p><p></p><p>Som nybörjare lär man sig plog, plogsväng, hasande parallelsväng, parallelsväng och sen carving... Som nybörjare hoppar man inte till carving direkt, däremot om man hoppar över steget hasande parallelsväng så fine. Sen visst är det fantastiskt många som inte åker carving. Men det är ett stort hopp! Att lära sig använda stavarna i åkningen ser jag som något man lär sig efter en parallelsväng.</p><p></p><p>Och sen så handlar det inte alltid om att lära sig rätt. Utan att lära sig rätt saker i rätt tid. Jag lovar att du inte kan sätta dig på min stol på jobbet och göra allt rätt bara för jag säger till dig att göra det. Däremot kan jag lära dig de enklaste sakerna i början för att sedan utvecklas!</p><p></p><p>Och ytterligare förstår jag inte vad alla pratar om att man inte använder stavarna osv. I en kortsväng så måste du iprincip använda stavarna för att klara av den korrekt. Och i carving så visst klarar man sig utan, men många av oss är inte tävlingsåkare. Och då använder man stavarna, det är inget 1980-tal över det...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Vannish, post: 844457, member: 88967"] Förstår inte mycket av detta... Som nybörjare lär man sig plog, plogsväng, hasande parallelsväng, parallelsväng och sen carving... Som nybörjare hoppar man inte till carving direkt, däremot om man hoppar över steget hasande parallelsväng så fine. Sen visst är det fantastiskt många som inte åker carving. Men det är ett stort hopp! Att lära sig använda stavarna i åkningen ser jag som något man lär sig efter en parallelsväng. Och sen så handlar det inte alltid om att lära sig rätt. Utan att lära sig rätt saker i rätt tid. Jag lovar att du inte kan sätta dig på min stol på jobbet och göra allt rätt bara för jag säger till dig att göra det. Däremot kan jag lära dig de enklaste sakerna i början för att sedan utvecklas! Och ytterligare förstår jag inte vad alla pratar om att man inte använder stavarna osv. I en kortsväng så måste du iprincip använda stavarna för att klara av den korrekt. Och i carving så visst klarar man sig utan, men många av oss är inte tävlingsåkare. Och då använder man stavarna, det är inget 1980-tal över det... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Jag behöver verkligen hjälp, känner mig så kass...
Tillbaka
Topp