Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Jag behöver verkligen hjälp, känner mig så kass...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Vannish" data-source="post: 844546" data-attributes="member: 88967"><p>Syftet med ordningen jag skrev är att det är skol-progressionen. Självklart kör man inte plogsväng eller sladdsväng om man redan kan göra eller väldigt väldigt snabbt lär sig en skärande sväng. Nu ä det ju iofs inte så att trådskaparen inte kommit så långt ännu. Däremot är det väl mer vanligt att det skiljer sig mellan länder än det gör mellan olika anläggningar i Sverige på hur man lär ut. De flesta svenskar går ju trots allt Slao eller friluftsfrämjandet och där är det ju relativt lika.</p><p></p><p>Sen vet jag inte hur mycket du syftade på mitt svar heller!</p><p></p><p>Din reflektion tycker jag är helt rätt, det är skitjobbigt. Försöker alltid få eleverna (som är redo) att lära sig komma ifrån plog så fort det går, både för min och deras skull, och då framförallt vuxna. Just det med brantheten brukar ju göra de flesta lite stelare i början och då är det väldigt lätt för att falla tillbaka till plogsväng även om man kan parallelsvänga i grön/blå backe. Det är ju dessutom inte så effektivt eftersom det är jobbigare och bromsar mindre :p</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Vannish, post: 844546, member: 88967"] Syftet med ordningen jag skrev är att det är skol-progressionen. Självklart kör man inte plogsväng eller sladdsväng om man redan kan göra eller väldigt väldigt snabbt lär sig en skärande sväng. Nu ä det ju iofs inte så att trådskaparen inte kommit så långt ännu. Däremot är det väl mer vanligt att det skiljer sig mellan länder än det gör mellan olika anläggningar i Sverige på hur man lär ut. De flesta svenskar går ju trots allt Slao eller friluftsfrämjandet och där är det ju relativt lika. Sen vet jag inte hur mycket du syftade på mitt svar heller! Din reflektion tycker jag är helt rätt, det är skitjobbigt. Försöker alltid få eleverna (som är redo) att lära sig komma ifrån plog så fort det går, både för min och deras skull, och då framförallt vuxna. Just det med brantheten brukar ju göra de flesta lite stelare i början och då är det väldigt lätt för att falla tillbaka till plogsväng även om man kan parallelsvänga i grön/blå backe. Det är ju dessutom inte så effektivt eftersom det är jobbigare och bromsar mindre :p [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Jag behöver verkligen hjälp, känner mig så kass...
Tillbaka
Topp