Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Jag ger upp min "utopi" kring "one ski quiver"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RWD" data-source="post: 1296228" data-attributes="member: 29440"><p>Köper skidor jag vill ha när jag hittar dem på lite rea. Just nu har jag bl.a ett par Norse Enduro med Duke PT och ett par Rustler 10 (årets modell). Tänkte att de blir ju alldeles för lika varandra men faktiskt skiljer de en hel del. Rustlern har lite mer sväng i sig och är riktigt rolig att ligga och carva ganska tighta svängar med i pisten, gör sig öven bra utanför. Men Enduro är fruktansvärt lättmanövrerad utanför pisten i 2-3 dm halvpackad vindpinad snö. Den passar bättre i lite större svängar i pisten. Det är roligt att med lite variation. Sen har jag ett par Apex 90 som även de levererar både i pist med ytterligare tightare sväng och faktiskt helt ok i offpist.</p><p>Blade är helt klart en favorit framförallt att carva med brant isig pist. Tyvärr sålde jag mina. </p><p>Det mesta går väl att åka med efter ungarna. Har aldrig valt skidor efter det.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RWD, post: 1296228, member: 29440"] Köper skidor jag vill ha när jag hittar dem på lite rea. Just nu har jag bl.a ett par Norse Enduro med Duke PT och ett par Rustler 10 (årets modell). Tänkte att de blir ju alldeles för lika varandra men faktiskt skiljer de en hel del. Rustlern har lite mer sväng i sig och är riktigt rolig att ligga och carva ganska tighta svängar med i pisten, gör sig öven bra utanför. Men Enduro är fruktansvärt lättmanövrerad utanför pisten i 2-3 dm halvpackad vindpinad snö. Den passar bättre i lite större svängar i pisten. Det är roligt att med lite variation. Sen har jag ett par Apex 90 som även de levererar både i pist med ytterligare tightare sväng och faktiskt helt ok i offpist. Blade är helt klart en favorit framförallt att carva med brant isig pist. Tyvärr sålde jag mina. Det mesta går väl att åka med efter ungarna. Har aldrig valt skidor efter det. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Jag ger upp min "utopi" kring "one ski quiver"
Tillbaka
Topp