Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Jag leter Resesällskap/Boende sällskap till Whistler alt. St Anton.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="mmatondo" data-source="post: 51996" data-attributes="member: 35248"><p>trust me, det är ett helvete med arbetstillstånd o skit i canada...själva fick vi åka över gränsen en gång. tack tullmyndigheten...fast det var väl lite extremt. vanligtvis, om man inte tabbar sig som vi gjorde och medgav att vi inte hade nånstans o bo( då blir de rädda, bered er på massor av frågor om var ni fått era pengar ifrån, har ni kontanter med er, hur mycket, ska ni arbeta, hur länge stannar ni osv osv), så får man stanna i 6 månader. arbetstillstånd kan du nog se dig i månen efter. 1 av våra svenska kompisar hade tillstånd i vintras och hans farbror hade intygat att han hade jobb på hans firma. catch 22. inget jobb utan arbetstillstånd, inget arbetstillstånd utan jobb... fast svart kan man ju alltid jobba( svårt att få dock, en del razzior så arbetsgivarena är lite rädda) om man inte tycker att det gör nåt att man inte får komma tillbaks på 5 år om de upptäcker en. fast låt inte det hindra er. whistler är fantastiskt. ja, det är massor av turister och bra åkare så det blir inte lika mkt puder som på andra orter, men det finns en anledning till att jag åker tillbaks i vinter...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mmatondo, post: 51996, member: 35248"] trust me, det är ett helvete med arbetstillstånd o skit i canada...själva fick vi åka över gränsen en gång. tack tullmyndigheten...fast det var väl lite extremt. vanligtvis, om man inte tabbar sig som vi gjorde och medgav att vi inte hade nånstans o bo( då blir de rädda, bered er på massor av frågor om var ni fått era pengar ifrån, har ni kontanter med er, hur mycket, ska ni arbeta, hur länge stannar ni osv osv), så får man stanna i 6 månader. arbetstillstånd kan du nog se dig i månen efter. 1 av våra svenska kompisar hade tillstånd i vintras och hans farbror hade intygat att han hade jobb på hans firma. catch 22. inget jobb utan arbetstillstånd, inget arbetstillstånd utan jobb... fast svart kan man ju alltid jobba( svårt att få dock, en del razzior så arbetsgivarena är lite rädda) om man inte tycker att det gör nåt att man inte får komma tillbaks på 5 år om de upptäcker en. fast låt inte det hindra er. whistler är fantastiskt. ja, det är massor av turister och bra åkare så det blir inte lika mkt puder som på andra orter, men det finns en anledning till att jag åker tillbaks i vinter... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Jag leter Resesällskap/Boende sällskap till Whistler alt. St Anton.
Tillbaka
Topp