Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Jag och Xavier kommer inte överens. Skall jag göra slut?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="snowdaddy" data-source="post: 1216287" data-attributes="member: 169326"><p>Det går nästan inte att jämföra en Cheater med någon Korua. Cheater har jättelång egg. Den är tung och känns lite som en pråm när man börjar åka på den. När jag testade den ramlade jag efter 10 m när jag försökte svänga för en skidåkare. När man kommer upp i lite hastighet är det annorlunda och när man lägger den i riktiga carvingsvängar är den sjukt kul.</p><p></p><p>Den gröna är dessutom helt otroligt snygg (enligt min mening). Tree Surfer är också jättefin. Det finns väldigt mycket vilja-ha-känsla med Cheater. Grejen med den är dessutom att den inte är svår att åka på när man väl får igång den. När jag testade den var jag dessutom inte alls van vid sådana brädor, så det kanske skulle kännas mycket lättare att åka på den i lägre hastigheter om jag testade den idag.</p><p></p><p>Väl på kant var Cheatern mycket lättare att åka på än till exempel Bullet Train. Den börjar svängen lätt och smidigt, håller greppet som på räls och var inte svår att komma ur svängen. Jag älskar mina Korua, men om jag hade en Bullet Train och en Cheater framför mig och fick välja skulle jag nog plocka en Cheater.</p><p></p><p>Jag har ju två First Call, två Korua, en Tracer och en Slush Slasher nu. Nästa på listan (förutom möjligen en ny HPS) står en Stranda. Bowlrider eller Cheater.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="snowdaddy, post: 1216287, member: 169326"] Det går nästan inte att jämföra en Cheater med någon Korua. Cheater har jättelång egg. Den är tung och känns lite som en pråm när man börjar åka på den. När jag testade den ramlade jag efter 10 m när jag försökte svänga för en skidåkare. När man kommer upp i lite hastighet är det annorlunda och när man lägger den i riktiga carvingsvängar är den sjukt kul. Den gröna är dessutom helt otroligt snygg (enligt min mening). Tree Surfer är också jättefin. Det finns väldigt mycket vilja-ha-känsla med Cheater. Grejen med den är dessutom att den inte är svår att åka på när man väl får igång den. När jag testade den var jag dessutom inte alls van vid sådana brädor, så det kanske skulle kännas mycket lättare att åka på den i lägre hastigheter om jag testade den idag. Väl på kant var Cheatern mycket lättare att åka på än till exempel Bullet Train. Den börjar svängen lätt och smidigt, håller greppet som på räls och var inte svår att komma ur svängen. Jag älskar mina Korua, men om jag hade en Bullet Train och en Cheater framför mig och fick välja skulle jag nog plocka en Cheater. Jag har ju två First Call, två Korua, en Tracer och en Slush Slasher nu. Nästa på listan (förutom möjligen en ny HPS) står en Stranda. Bowlrider eller Cheater. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Jag och Xavier kommer inte överens. Skall jag göra slut?
Tillbaka
Topp