Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Jag söker...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="STORPOTATEN" data-source="post: 192156" data-attributes="member: 12924"><p>Du söker säger du... Varför inte svänga av ett par mil innan Tignes/Valdi och åka till La Plagne (Paradiski tillsammans med Les Arcs).</p><p></p><p>Alltså bra offpist med lite folk, iaf. på veckodagarna. </p><p>Jodu, här finns det offpist så det räcker och blir över med fantstiska åk på upp mot 2000 höjdmeter. Couloirer, vidöppna fält osv osv. Inte farligt med folk ännu men det kommer säkerligen framöver.</p><p></p><p>Ett dugligt liftsystem, jag orkar inte gå hela tiden. </p><p>Dugligt, jovars, en 140 liftar plus monstret Vanoise Expressen som sammanlänkar Les Arcs och La Plagne. En kabin på två våningar som tar 200 pers och glider fram på en sisådär 380 meter över marken</p><p></p><p>Gärna en relativt hög topp så det blir hyfsat snösäkert. </p><p>Här bjuds det på två höga toppar, Bellecote 3250 och Aiguilles Rouge på 3226. Två glaciärer dessutom.</p><p>Sen finns även Grand Col på 2800 meter, Roche De Mio på 2700.</p><p></p><p>Inga höga krav på uteliv. </p><p>Har aldrig bott i Les Arcs utan i tre olika byar i LP. Bra att du inte har höga krav, visst finns det en del pubar att hänga på men särskilt många och kvalitativa är dem väl inte. Det går dock att ha skoj där ändå.</p><p></p><p>En park och att de talar franska är en bonus men inget krav. </p><p>Park... När jag ser en park blundar jag... Har dock för mig att jag sett en liten park i LP. i Les Arcs vet jag inte...</p><p></p><p>Om du/ni åker dit rekommenderar jag boken <a href="http://www.amazon.fr/cl%e9s-Paradiski-hors-pistes-bilingue-fran%e7ais-anglais/dp/2952249806/ref=sr_11_1/402-3749268-4794514?ie=UTF8" target="_blank">http://www.amazon.fr/cl%e9s-Paradiski-hors-pistes-bilingue-fran%e7ais-anglais/dp/2952249806/ref=sr_11_1/402-3749268-4794514?ie=UTF8</a> som innehåller tips på runt 100 offpist turer. Kanonbok. Det står mest på franska men tillräckligt mycket på engelska om det krisar sig med franskan..</p><p></p><p>Lycka till och tat lugnt på Bellecote Face Nord.!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="STORPOTATEN, post: 192156, member: 12924"] Du söker säger du... Varför inte svänga av ett par mil innan Tignes/Valdi och åka till La Plagne (Paradiski tillsammans med Les Arcs). Alltså bra offpist med lite folk, iaf. på veckodagarna. Jodu, här finns det offpist så det räcker och blir över med fantstiska åk på upp mot 2000 höjdmeter. Couloirer, vidöppna fält osv osv. Inte farligt med folk ännu men det kommer säkerligen framöver. Ett dugligt liftsystem, jag orkar inte gå hela tiden. Dugligt, jovars, en 140 liftar plus monstret Vanoise Expressen som sammanlänkar Les Arcs och La Plagne. En kabin på två våningar som tar 200 pers och glider fram på en sisådär 380 meter över marken Gärna en relativt hög topp så det blir hyfsat snösäkert. Här bjuds det på två höga toppar, Bellecote 3250 och Aiguilles Rouge på 3226. Två glaciärer dessutom. Sen finns även Grand Col på 2800 meter, Roche De Mio på 2700. Inga höga krav på uteliv. Har aldrig bott i Les Arcs utan i tre olika byar i LP. Bra att du inte har höga krav, visst finns det en del pubar att hänga på men särskilt många och kvalitativa är dem väl inte. Det går dock att ha skoj där ändå. En park och att de talar franska är en bonus men inget krav. Park... När jag ser en park blundar jag... Har dock för mig att jag sett en liten park i LP. i Les Arcs vet jag inte... Om du/ni åker dit rekommenderar jag boken [URL]http://www.amazon.fr/cl%e9s-Paradiski-hors-pistes-bilingue-fran%e7ais-anglais/dp/2952249806/ref=sr_11_1/402-3749268-4794514?ie=UTF8[/URL] som innehåller tips på runt 100 offpist turer. Kanonbok. Det står mest på franska men tillräckligt mycket på engelska om det krisar sig med franskan.. Lycka till och tat lugnt på Bellecote Face Nord.! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Jag söker...
Tillbaka
Topp