Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Jag vill ha nya feta hela-berget skidor. Förslag?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jocke_torkelson" data-source="post: 1005954" data-attributes="member: 34051"><p>Jag lägger en varm röst för Ski Logik Rock Stars. Mycket rolig skida. Hade dem i Hakuba Japan denna vinter. Underbar i det lösa och fantastiskt rolig i pisten.</p><p>Hittade inget om din vikt och längd men jag är 189cm 88kg. Körde dem över hela berget i läng 188cm. Skäret i pist är låååångt över förväntan. Inget problem att "euro carva" å låta armbågen känna snön. Samtidigt är den otroligt rolig i skogen då det går att vrida runt den genom att peka åt ett annat håll. (Mycket lik Pontoon i just DET fallet). Braka på i öppna ytor går mycket bra. Den enda svaga punkten som jag har hittat är att den blir lite scary när det är riktigt varierande snö. Till saken hör att jag var inte van en fet skida med så lite radie. Men när man kommer i full fart och trycker på i det lösa glad i hågen blir det lite läskigt om man kommer in i ett hårdare parti och skidan bettar med 14m radie.</p><p>Då mina R-S inte sett en enda sten så stannar både de och mina Howitzer i min ägo inför nästa säsong. Dock har jag kompletterat med ett par Black Diamond Carbon Megawatt som jag vann här på FR. Skulle jag dock behöva välja EN skida valde jag Rock Star 7 dagar i veckan och 2 på Söndagen.</p><p>My humble voice.</p><p>T-son</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jocke_torkelson, post: 1005954, member: 34051"] Jag lägger en varm röst för Ski Logik Rock Stars. Mycket rolig skida. Hade dem i Hakuba Japan denna vinter. Underbar i det lösa och fantastiskt rolig i pisten. Hittade inget om din vikt och längd men jag är 189cm 88kg. Körde dem över hela berget i läng 188cm. Skäret i pist är låååångt över förväntan. Inget problem att "euro carva" å låta armbågen känna snön. Samtidigt är den otroligt rolig i skogen då det går att vrida runt den genom att peka åt ett annat håll. (Mycket lik Pontoon i just DET fallet). Braka på i öppna ytor går mycket bra. Den enda svaga punkten som jag har hittat är att den blir lite scary när det är riktigt varierande snö. Till saken hör att jag var inte van en fet skida med så lite radie. Men när man kommer i full fart och trycker på i det lösa glad i hågen blir det lite läskigt om man kommer in i ett hårdare parti och skidan bettar med 14m radie. Då mina R-S inte sett en enda sten så stannar både de och mina Howitzer i min ägo inför nästa säsong. Dock har jag kompletterat med ett par Black Diamond Carbon Megawatt som jag vann här på FR. Skulle jag dock behöva välja EN skida valde jag Rock Star 7 dagar i veckan och 2 på Söndagen. My humble voice. T-son [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Jag vill ha nya feta hela-berget skidor. Förslag?
Tillbaka
Topp