Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Jämförelse av dämpning och konstruktion samt köpråd
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="blomman67" data-source="post: 1002404" data-attributes="member: 118877"><p>Isgreppet på Patronen och Helldoradon är väldigt likvärdigt, jag har erfarenhet utav båda fast Patronen i 185 och Helldoradon i 193.</p><p>Det som Helldoradon är bättre på är när det blir uppkört offpist eller i pisten, då gör dämningen och tyngden i skidan att den inte känns lika fladdrig så man vågar släppa på, helst när det börjar bli lite hårdare uppkörd snö. Annars så ser jag inga större fördelar med Helldoradon iaf inte om man är så lätt som du verkar vara, själv så väger jag 12kg mer . Jag ägde den kortare längden utav Patronen 185cm och den funkade för mina 82 kg, även i lätt pudersnö. </p><p>Har åkt mycket på Helldoradon nu i år i 193cm längd och tycker den är grym men kanske lite för lång och tung i skogen, tror att den kortare Helldoradon i 185 hade varit bättre för mig så här i efterhand pga lekfullheten.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="blomman67, post: 1002404, member: 118877"] Isgreppet på Patronen och Helldoradon är väldigt likvärdigt, jag har erfarenhet utav båda fast Patronen i 185 och Helldoradon i 193. Det som Helldoradon är bättre på är när det blir uppkört offpist eller i pisten, då gör dämningen och tyngden i skidan att den inte känns lika fladdrig så man vågar släppa på, helst när det börjar bli lite hårdare uppkörd snö. Annars så ser jag inga större fördelar med Helldoradon iaf inte om man är så lätt som du verkar vara, själv så väger jag 12kg mer . Jag ägde den kortare längden utav Patronen 185cm och den funkade för mina 82 kg, även i lätt pudersnö. Har åkt mycket på Helldoradon nu i år i 193cm längd och tycker den är grym men kanske lite för lång och tung i skogen, tror att den kortare Helldoradon i 185 hade varit bättre för mig så här i efterhand pga lekfullheten. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Jämförelse av dämpning och konstruktion samt köpråd
Tillbaka
Topp