Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Jämförelse av dämpning och konstruktion samt köpråd
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="blomman67" data-source="post: 1002427" data-attributes="member: 118877"><p>Skulle säga att både Howien och Helldoradon är mera åt charger hållet ( ja en charger kan vara lätt ; )med den skillnaden att Howien är mycket lättare än Helldoradon men är samtidigt mera vridstyv och har hårdare flex samt lite längre spann, sen så funkar ju Helldoradon i lägre fart i djupare snö pga den underbara earlyrise profilen, du kan inte falla på näsan. Howien i 186cm behöver lite mera fart för att flyta men som sagt jag väger 82kg. Var väldigt sugen på att beställa ett par Howitzar custom made med lite mera eralyrise som Partonen/Helldon men jag fegade ut, det hade varit den perfekta skidan för mig tror jag. Likadant som att Nordica skulle gjort en Palldorado ; ) i 189 cm. </p><p>I jämförelse emellan Howien och Patronen i pisten så är dom jämförbara i grepp på hårt underlag men Howien har lite mera storslalomkaraktär, radien känns lite lite längre, Patronen är lite mera lekfull i 185cm och har mera popp ut ur svängarna, Howien är kul den med men lite styvare som sagt och samtidigt lite mera förtroendeingivande när det blir uppkört. Nu gäller det ju 185/6cm måtten. Helldoradon i 193 versus Howien i 186 i pisten ? Tjaa,,Helldoradons kantgrepp är härligt och skidan sitter som klistrad, lite åt Hendryx hållet, som på räls. Medans Howien är lättare och snabbare emellan svängarna. Det var ett tag sedan jag hade Howien så jag har tappat feelingen för skidan och hur den skulle vara i jämförelse mot Helldon i 193, men båda är nog så bra i pisten. Idag kör jag på Hendryx ph 182 : )</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="blomman67, post: 1002427, member: 118877"] Skulle säga att både Howien och Helldoradon är mera åt charger hållet ( ja en charger kan vara lätt ; )med den skillnaden att Howien är mycket lättare än Helldoradon men är samtidigt mera vridstyv och har hårdare flex samt lite längre spann, sen så funkar ju Helldoradon i lägre fart i djupare snö pga den underbara earlyrise profilen, du kan inte falla på näsan. Howien i 186cm behöver lite mera fart för att flyta men som sagt jag väger 82kg. Var väldigt sugen på att beställa ett par Howitzar custom made med lite mera eralyrise som Partonen/Helldon men jag fegade ut, det hade varit den perfekta skidan för mig tror jag. Likadant som att Nordica skulle gjort en Palldorado ; ) i 189 cm. I jämförelse emellan Howien och Patronen i pisten så är dom jämförbara i grepp på hårt underlag men Howien har lite mera storslalomkaraktär, radien känns lite lite längre, Patronen är lite mera lekfull i 185cm och har mera popp ut ur svängarna, Howien är kul den med men lite styvare som sagt och samtidigt lite mera förtroendeingivande när det blir uppkört. Nu gäller det ju 185/6cm måtten. Helldoradon i 193 versus Howien i 186 i pisten ? Tjaa,,Helldoradons kantgrepp är härligt och skidan sitter som klistrad, lite åt Hendryx hållet, som på räls. Medans Howien är lättare och snabbare emellan svängarna. Det var ett tag sedan jag hade Howien så jag har tappat feelingen för skidan och hur den skulle vara i jämförelse mot Helldon i 193, men båda är nog så bra i pisten. Idag kör jag på Hendryx ph 182 : ) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Jämförelse av dämpning och konstruktion samt köpråd
Tillbaka
Topp