Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Jämförelse mellan ett par st lagg.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="dallan" data-source="post: 233904" data-attributes="member: 35502"><p>Har åkt på alla förutom Outlawn.</p><p></p><p>För att göra det lite enklare så skulle jag, om jag vore dig välja bort legend 8000 och B3:an eftersom dom är smalare än dom andra du är sugen på.</p><p>Just för att du vill ha en skida som funkar bättre än B2:an i offpisten och jag tycker att 8000 och B3:an är för nära måttmässigt (även om det skiljer hyfsat i midjan jämnfört med B2:an)</p><p></p><p>Monster 88 uppfattade jag som en väldigt allsidig skida som tacklar allt utan några direkt överraskningar, fint kantgrepp, bra stabilitet men inte så värst mycket lekfullhet, men endå inte direkt svåråkt (ska tillägas att jag åker helst på twintips för att jag är en mes som gillar mjuka pinnar :D).</p><p>En skida för alla väder och underlag enligt mig, har både åkt på 175:an och 186:an tyckte 175:an var ruggigt kul i pisten, riktigt bra "pop" in i svängar och ut, flög nästan fram.</p><p>186:an vart trögare och mer storslalom betonad (vem hade trott det!??!?!) men funkade fint.</p><p>Endå passade mig bättre längdmässigt, men jag tycker den vart lite för trög. var dock bakis när jag åkte på 186:an vilket nog gjorde att jag skulle uppfattat den som något annorlunda med normal färg på ögonvitorna.</p><p>Legenden tycker jag känndes både mer lättåkt, svängvillig och mjukare än 88:an, trots att den har en betydligt längre svängradie och känns minst lika "styv".</p><p>Beror väll på att den har ett annorlunda flexmönster antar jag.</p><p>Men liksom 88:an tycker jag att legenden (8800 that is) känndes som en allsidig skida för alla väder och snöförhållanden.</p><p></p><p>Tycker själv att det skulle vara svårt att välja mellan dom för tillfället men det lutar endå åt 88:an om jag själv skulle köpa någon av dessa två.</p><p>Tack vare att måtten känns mer uppdaterade på en skida med den midjan.</p><p></p><p>Mantran får man väll säga är en size up och lite mer skida att handskas med, vill inte gå in på djupet hur jag tyckte den var för ajg åkte på den för lite för att kunna få en bra uppfattning, den känndes dock nice det lilla jag åkte på den.</p><p></p><p>Tycker kanske att om du vistas mer i alperna gå på mantran och om du vistas mer i svenska fjällen någon av de andra två.</p><p></p><p>Du borde nog också köpa Headen i 186, Dynastar i 188, mantran i 184/191 (tror nog du skulle ha lite roligare på 184:an utan någon direkt motivering)</p><p></p><p>Du väljer mellan ett gäng bra skidor iaf så missnöjd borde du inte bli vilken du än väljer.</p><p>Hare!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="dallan, post: 233904, member: 35502"] Har åkt på alla förutom Outlawn. För att göra det lite enklare så skulle jag, om jag vore dig välja bort legend 8000 och B3:an eftersom dom är smalare än dom andra du är sugen på. Just för att du vill ha en skida som funkar bättre än B2:an i offpisten och jag tycker att 8000 och B3:an är för nära måttmässigt (även om det skiljer hyfsat i midjan jämnfört med B2:an) Monster 88 uppfattade jag som en väldigt allsidig skida som tacklar allt utan några direkt överraskningar, fint kantgrepp, bra stabilitet men inte så värst mycket lekfullhet, men endå inte direkt svåråkt (ska tillägas att jag åker helst på twintips för att jag är en mes som gillar mjuka pinnar :D). En skida för alla väder och underlag enligt mig, har både åkt på 175:an och 186:an tyckte 175:an var ruggigt kul i pisten, riktigt bra "pop" in i svängar och ut, flög nästan fram. 186:an vart trögare och mer storslalom betonad (vem hade trott det!??!?!) men funkade fint. Endå passade mig bättre längdmässigt, men jag tycker den vart lite för trög. var dock bakis när jag åkte på 186:an vilket nog gjorde att jag skulle uppfattat den som något annorlunda med normal färg på ögonvitorna. Legenden tycker jag känndes både mer lättåkt, svängvillig och mjukare än 88:an, trots att den har en betydligt längre svängradie och känns minst lika "styv". Beror väll på att den har ett annorlunda flexmönster antar jag. Men liksom 88:an tycker jag att legenden (8800 that is) känndes som en allsidig skida för alla väder och snöförhållanden. Tycker själv att det skulle vara svårt att välja mellan dom för tillfället men det lutar endå åt 88:an om jag själv skulle köpa någon av dessa två. Tack vare att måtten känns mer uppdaterade på en skida med den midjan. Mantran får man väll säga är en size up och lite mer skida att handskas med, vill inte gå in på djupet hur jag tyckte den var för ajg åkte på den för lite för att kunna få en bra uppfattning, den känndes dock nice det lilla jag åkte på den. Tycker kanske att om du vistas mer i alperna gå på mantran och om du vistas mer i svenska fjällen någon av de andra två. Du borde nog också köpa Headen i 186, Dynastar i 188, mantran i 184/191 (tror nog du skulle ha lite roligare på 184:an utan någon direkt motivering) Du väljer mellan ett gäng bra skidor iaf så missnöjd borde du inte bli vilken du än väljer. Hare! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Jämförelse mellan ett par st lagg.
Tillbaka
Topp