Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Jämförelse: q-115 vs. automatic 117?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Always-Sunny" data-source="post: 1059214" data-attributes="member: 144067"><p>Som bakgrundsinfo kan jag säga att jag har testat q115 ett antal gånger men Automatic har jag bara kört en gång och då i uppkört/hårdare/delvis vindpackat. Min åkstil är nog åt det lugnare hållet, iaf ingen charger. Sen tycker jag det är väldigt individuellt hur man upplever olika skidor...</p><p>Q115 tycker jag är en trygg och stabil skida som är hyfsat allround, dvs klarar både uppkört, hårt (ej is) och puder. Dock utan att briljera på nått. Största skillnaden mot Automatic var (på mitt korta test) att q115 hade sämre bett på hårt, mindre svängvillig och sämre i pist. Jag tycker inte q115 är lekfull, Automatic har jag svårt att bedöma.</p><p>Svårt att ha någon åsikt om längden. Själv kör jag oftast runt 180, speciellt om vi pratar skogsåkning. Men jag är rätt orutinerad i op och väger runt 70.</p><p></p><p>Lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Always-Sunny, post: 1059214, member: 144067"] Som bakgrundsinfo kan jag säga att jag har testat q115 ett antal gånger men Automatic har jag bara kört en gång och då i uppkört/hårdare/delvis vindpackat. Min åkstil är nog åt det lugnare hållet, iaf ingen charger. Sen tycker jag det är väldigt individuellt hur man upplever olika skidor... Q115 tycker jag är en trygg och stabil skida som är hyfsat allround, dvs klarar både uppkört, hårt (ej is) och puder. Dock utan att briljera på nått. Största skillnaden mot Automatic var (på mitt korta test) att q115 hade sämre bett på hårt, mindre svängvillig och sämre i pist. Jag tycker inte q115 är lekfull, Automatic har jag svårt att bedöma. Svårt att ha någon åsikt om längden. Själv kör jag oftast runt 180, speciellt om vi pratar skogsåkning. Men jag är rätt orutinerad i op och väger runt 70. Lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Jämförelse: q-115 vs. automatic 117?
Tillbaka
Topp