Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
japan 2 veckor vilken FÖRSÄKRING ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RandoScando" data-source="post: 1050808" data-attributes="member: 80520"><p>Edit: Missade första meningen i inlägget, så det jag skrev gäller inte riktigt. Istället skulle jag vilja säga att du bör se dig om efter andra hemförsäkringar, att ha en som inte täcker offpist verkar dyrt och omständigt om du åker mycket skidor.</p><p></p><p>Svarar här istället för i japantråden. För 2 veckor är det vanliga att resan täcks av hemförsäkringen rakt av, däremot är det inte säkert att din försäkring täcker skid-/offpiståkning. Detta måste du kolla med ditt försäkringsbolag exakt vad som gäller för din försäkring. Ett bra sätt att göra detta är att typ fråga något i stil med att "om jag åker skidor mitt i ingenstans, det är lavinfara och jag bestämmer mig för att det är en bra idé att kasta mig ut för en 20 meter hög klippa, bryter två revben, punkterar en lunga, får en skallfraktur lyfts ut med helikopter till en kostnad för 100 000 och sedan måste spendera 3 månader på IVA innan jag kan transporteras till Sverige, täcker min försäkring?". Om man bara säger att man åker skidor är det inte många som alltid riktigt förstår vad det är man menar...</p><p></p><p>Jag är fullt täckt via min hem- och olycksfallsförsäkring från trygg hansa, så använder aldrig en speciell försäkring om jag inte ska upp på över 5000 meter.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RandoScando, post: 1050808, member: 80520"] Edit: Missade första meningen i inlägget, så det jag skrev gäller inte riktigt. Istället skulle jag vilja säga att du bör se dig om efter andra hemförsäkringar, att ha en som inte täcker offpist verkar dyrt och omständigt om du åker mycket skidor. Svarar här istället för i japantråden. För 2 veckor är det vanliga att resan täcks av hemförsäkringen rakt av, däremot är det inte säkert att din försäkring täcker skid-/offpiståkning. Detta måste du kolla med ditt försäkringsbolag exakt vad som gäller för din försäkring. Ett bra sätt att göra detta är att typ fråga något i stil med att "om jag åker skidor mitt i ingenstans, det är lavinfara och jag bestämmer mig för att det är en bra idé att kasta mig ut för en 20 meter hög klippa, bryter två revben, punkterar en lunga, får en skallfraktur lyfts ut med helikopter till en kostnad för 100 000 och sedan måste spendera 3 månader på IVA innan jag kan transporteras till Sverige, täcker min försäkring?". Om man bara säger att man åker skidor är det inte många som alltid riktigt förstår vad det är man menar... Jag är fullt täckt via min hem- och olycksfallsförsäkring från trygg hansa, så använder aldrig en speciell försäkring om jag inte ska upp på över 5000 meter. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
japan 2 veckor vilken FÖRSÄKRING ?
Tillbaka
Topp