Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Japan eller Kanada för en ny säsong?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="busmissen" data-source="post: 286288" data-attributes="member: 47145"><p>Vi är två åkare som små smått börjat planera nästa säsong. Vi har lite svårt för att bestämma oss vart vi ska.</p><p>Vi har funderat antingen på Japan, kanske Niseko, eller Kanada, typ Fernie. Men sen läste vi i Åka skidor om att det ska öppna liftar i Revelstoke och då blev plötsligt det högintressant.</p><p></p><p></p><p>Bakgrund:</p><p></p><p>Har åkt någon vecka om året sen barnsben. Gjorde säsong i Whistler förra året med ca 90 skiddagar.</p><p></p><p>Typ av åkning:</p><p></p><p>I princip enbart offpist. Gillade framförallt kombinationen avancerad terräng och mycket snö i Whistler. Gillar stora bottenlösa puderfält, men även trånga och branta korridorer. Att få tura en del är helt ok, går gärna en bra stund för ett riktigt bra åk. Men där bör även finnas bra offpist med liftaccess.</p><p></p><p>Någon som kan ge lite tips? Någon som åkt i japan och kan jämföra med åkningen på andra ställen? Vi är lite rädda för att det är lite för flackt. Vad tror ni om Revelstoke? Kan det vara något? Alla tips mottages tacksamt!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="busmissen, post: 286288, member: 47145"] Vi är två åkare som små smått börjat planera nästa säsong. Vi har lite svårt för att bestämma oss vart vi ska. Vi har funderat antingen på Japan, kanske Niseko, eller Kanada, typ Fernie. Men sen läste vi i Åka skidor om att det ska öppna liftar i Revelstoke och då blev plötsligt det högintressant. Bakgrund: Har åkt någon vecka om året sen barnsben. Gjorde säsong i Whistler förra året med ca 90 skiddagar. Typ av åkning: I princip enbart offpist. Gillade framförallt kombinationen avancerad terräng och mycket snö i Whistler. Gillar stora bottenlösa puderfält, men även trånga och branta korridorer. Att få tura en del är helt ok, går gärna en bra stund för ett riktigt bra åk. Men där bör även finnas bra offpist med liftaccess. Någon som kan ge lite tips? Någon som åkt i japan och kan jämföra med åkningen på andra ställen? Vi är lite rädda för att det är lite för flackt. Vad tror ni om Revelstoke? Kan det vara något? Alla tips mottages tacksamt! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Japan eller Kanada för en ny säsong?
Tillbaka
Topp