Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
JAPAN - Hokkaido - Pathfinder eller Active S T ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Almen1" data-source="post: 1112708" data-attributes="member: 46316"><p>Hmmm, inte helt lätt att råda er.</p><p>När jag kikade på din länk så ser jag att Stefan Palm guidar för Pathfinder. Active ski använder sig av reseledare. Detta talar för Pathfinder då Stefan har mångårig erfarenhet som Bergsguide.</p><p>Dock har de (Pathfinder) några dagars fokus på Niseko, och jag hoppas innerligt att toppturandet då är i fokus/ett starkt alternativ (Niseko drar många åkare med stora ambitioner om puder)</p><p></p><p>Att planera in stopp i Tokyo, och dessutom ytterligare skidåkning på huvudön är ambitiöst.</p><p>Jag skulle nog stannat med enbart Tokyo OM ni inte har ett flertal dagar att spela med...</p><p>(Att luffa runt med mycket packning är dessutom rätt krävande)</p><p></p><p>Åker ni vidare finns det en uppenbar risk att det kan vara uppåkt, inte kommer snö dessa dagar, att ni måste spendera tid att lära känna ett nytt område, att det faktiskt kommer regn... (Efter regn brukar snö komma men man måste då ha tid och tålamod att invänta nysnö...). </p><p>Allt beror på den tid ni har att disponera...</p><p></p><p></p><p>Jag har på Hokkiado besökt Kirroro, Moiwa, Niseko och Rusutsu. Hann dessvärre inte med Furano, eller övriga små orter uppe vid Hokkaido..</p><p></p><p>På huvudön har jag besökt enbart mindre system utanför main-stream. </p><p>(Jag kommer att dra till huvudön vid nästa resa)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Almen1, post: 1112708, member: 46316"] Hmmm, inte helt lätt att råda er. När jag kikade på din länk så ser jag att Stefan Palm guidar för Pathfinder. Active ski använder sig av reseledare. Detta talar för Pathfinder då Stefan har mångårig erfarenhet som Bergsguide. Dock har de (Pathfinder) några dagars fokus på Niseko, och jag hoppas innerligt att toppturandet då är i fokus/ett starkt alternativ (Niseko drar många åkare med stora ambitioner om puder) Att planera in stopp i Tokyo, och dessutom ytterligare skidåkning på huvudön är ambitiöst. Jag skulle nog stannat med enbart Tokyo OM ni inte har ett flertal dagar att spela med... (Att luffa runt med mycket packning är dessutom rätt krävande) Åker ni vidare finns det en uppenbar risk att det kan vara uppåkt, inte kommer snö dessa dagar, att ni måste spendera tid att lära känna ett nytt område, att det faktiskt kommer regn... (Efter regn brukar snö komma men man måste då ha tid och tålamod att invänta nysnö...). Allt beror på den tid ni har att disponera... Jag har på Hokkiado besökt Kirroro, Moiwa, Niseko och Rusutsu. Hann dessvärre inte med Furano, eller övriga små orter uppe vid Hokkaido.. På huvudön har jag besökt enbart mindre system utanför main-stream. (Jag kommer att dra till huvudön vid nästa resa) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
JAPAN - Hokkaido - Pathfinder eller Active S T ?
Tillbaka
Topp