Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Japan (Nagano, Niigata och Hokkaido)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="marcopolo_sthlm" data-source="post: 904573" data-attributes="member: 104263"><p>Hej!</p><p></p><p>Jag var i Hakkoda i slutet av Feb i år i 3 dagar. Kan verkligen rekommendera stället. Ta med hudar eller snöskor. Finns grymt mycket och bra områden att upptäcka utanför den enda kabinbana som finns. Dock svårt att komma tillbaka utan att fixa transport som kan plocka upp när man tagit sig ned. Liftkortet också lite dyrare än på andra ställen, men finns kanske säsongskort som är prisvärt.</p><p></p><p>Inte många ställen att bo på (finns typ ett hotell och en enklare restaurang som är öppen) , de flesta inklusive jag bodde på hotellet "Hakkoda Resort Hotel", står endel på powderhounds om stället, som ligger nära kabinbanan. Inte jättebilligt dock (ca 900 SEK natten inklusive frukust+middag), så om ni vill åka i Hakkoda under längre tid typ 3 veckor skulle jag bo nere i Aomori och köra upp med hyrbil eller bussen, givetvis risk att vägen stängd av de enorma mängderna snö som ramlar ner i området. Finns inga butiker heller.</p><p></p><p>Ha det grymt</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="marcopolo_sthlm, post: 904573, member: 104263"] Hej! Jag var i Hakkoda i slutet av Feb i år i 3 dagar. Kan verkligen rekommendera stället. Ta med hudar eller snöskor. Finns grymt mycket och bra områden att upptäcka utanför den enda kabinbana som finns. Dock svårt att komma tillbaka utan att fixa transport som kan plocka upp när man tagit sig ned. Liftkortet också lite dyrare än på andra ställen, men finns kanske säsongskort som är prisvärt. Inte många ställen att bo på (finns typ ett hotell och en enklare restaurang som är öppen) , de flesta inklusive jag bodde på hotellet "Hakkoda Resort Hotel", står endel på powderhounds om stället, som ligger nära kabinbanan. Inte jättebilligt dock (ca 900 SEK natten inklusive frukust+middag), så om ni vill åka i Hakkoda under längre tid typ 3 veckor skulle jag bo nere i Aomori och köra upp med hyrbil eller bussen, givetvis risk att vägen stängd av de enorma mängderna snö som ramlar ner i området. Finns inga butiker heller. Ha det grymt [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Japan (Nagano, Niigata och Hokkaido)
Tillbaka
Topp