Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Japan - nya skidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Josefsson91" data-source="post: 1100651" data-attributes="member: 141164"><p>Tjena, jag o min brorsa var i Niseko nu i vintras i två veckor båda kör på mr Pollard's opus och båda tyckte skidorna fungerade kanon. som ovan har nämn så är majoriteten av åkningen- iaf inte på Hokkaido- inte så brant så jag skulle satsa på "lekfulla" skidor. Det finns självfallet skidor att hyra för djupa förhållanden men om du ska köpa puderlagg så kan du ju kolla in Armada ARV 116 eller atomic bent chetler (jag tycker båda verkar riktigt feta). </p><p>Vill man ha ännu bredare skidor så finns det ju fler alternativ men jag finner att mina opus 192 cm långa har tjänat mig väl både i Japan, Kanada och Alperna och tror inte bredare skidor en 120mm är nödvändiga. kan tillägga att jag är 195cm lång o vägde 114kg i Japan. </p><p></p><p>ps. 95 under fot blir inte roligt skulle säga att 110 och uppåt är det som gäller men allt över 120 tycker jag drar ner på skidans prestanda för mycket i "Europeiska" förhållanden.</p><p></p><p>Lycka till med skidköpet hoppas resan blir lyckad</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Josefsson91, post: 1100651, member: 141164"] Tjena, jag o min brorsa var i Niseko nu i vintras i två veckor båda kör på mr Pollard's opus och båda tyckte skidorna fungerade kanon. som ovan har nämn så är majoriteten av åkningen- iaf inte på Hokkaido- inte så brant så jag skulle satsa på "lekfulla" skidor. Det finns självfallet skidor att hyra för djupa förhållanden men om du ska köpa puderlagg så kan du ju kolla in Armada ARV 116 eller atomic bent chetler (jag tycker båda verkar riktigt feta). Vill man ha ännu bredare skidor så finns det ju fler alternativ men jag finner att mina opus 192 cm långa har tjänat mig väl både i Japan, Kanada och Alperna och tror inte bredare skidor en 120mm är nödvändiga. kan tillägga att jag är 195cm lång o vägde 114kg i Japan. ps. 95 under fot blir inte roligt skulle säga att 110 och uppåt är det som gäller men allt över 120 tycker jag drar ner på skidans prestanda för mycket i "Europeiska" förhållanden. Lycka till med skidköpet hoppas resan blir lyckad [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Japan - nya skidor?
Tillbaka
Topp