Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Japan - nya skidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JKG" data-source="post: 1100666" data-attributes="member: 162489"><p>Hej</p><p>Var i Niseko med Xtravel i februari!</p><p>Hade med mig två par skidor , Salomon QST 106(188) och Line Mr Pollard Opus( 192).</p><p>Jag är 192 cm, 97 kg.</p><p>Åkte första dagarna på QST men upplevde en stor befrielse när jag sedan bytte till Opus!</p><p>QST ( 106 i midja)var alldeles för smala och grävde ner sig - inte kul inne bland träden när man som jag är nybörjare på puder!</p><p>Skall tillägga att vi åkte i riktigt djupt puder!</p><p>Upplevde att Opus höll mig flytande och mycket enklare att vrida runt, förmodligen på grund av kombination av längd,bredd & rocker !</p><p></p><p>Andra i gruppen klarade sig bra på 100-106 i midja men de var också 20 kg lättare än mig och körde ordentligt fort!</p><p></p><p>Sååååå- definitivt nya lagg!</p><p>Köp hemma på sommarrea- Alpingaraget, Länna, Skidbytarboden om du bor i Sthlm!</p><p>Finns mycket att fynda på nätet t ex magnum opus på Blacksnow!</p><p></p><p>Lycka till - du kommer inte ångra Hokkaido ( om det är dit du ska)!</p><p></p><p>Ha de’ !</p><p>Jonas</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JKG, post: 1100666, member: 162489"] Hej Var i Niseko med Xtravel i februari! Hade med mig två par skidor , Salomon QST 106(188) och Line Mr Pollard Opus( 192). Jag är 192 cm, 97 kg. Åkte första dagarna på QST men upplevde en stor befrielse när jag sedan bytte till Opus! QST ( 106 i midja)var alldeles för smala och grävde ner sig - inte kul inne bland träden när man som jag är nybörjare på puder! Skall tillägga att vi åkte i riktigt djupt puder! Upplevde att Opus höll mig flytande och mycket enklare att vrida runt, förmodligen på grund av kombination av längd,bredd & rocker ! Andra i gruppen klarade sig bra på 100-106 i midja men de var också 20 kg lättare än mig och körde ordentligt fort! Sååååå- definitivt nya lagg! Köp hemma på sommarrea- Alpingaraget, Länna, Skidbytarboden om du bor i Sthlm! Finns mycket att fynda på nätet t ex magnum opus på Blacksnow! Lycka till - du kommer inte ångra Hokkaido ( om det är dit du ska)! Ha de’ ! Jonas [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Japan - nya skidor?
Tillbaka
Topp