Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Japan skidresa
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kaskar" data-source="post: 1312549" data-attributes="member: 66286"><p>Tvärtom. Det är lika episkt under liften. Det är snarare så att man undrar över de som hajkar när det innebär att de missar hyfsat många liftåk under tiden. Är det värt fyra timmar hajk för ett 30 sek orört åk mot 20-25 lika långa åk bredvid uppkörda spår? Visst är det så att Japan är hajkvänligt som tusan, i alla fall nordön vilket teoretiskt hjälper om det är skitförhållanden medan man är där. Alltså att det inte snöat på ett tag och att allt i systemen är uppåkt. Men det snöar ofta där.</p><p></p><p>Det jag dock rekommenderar när man åker bräda är tredelade stavar. Måna åk, särskilt på eftermiddagen när det börjar bli uppspårat, leder bort från liftarna och det blir uppåkta transporter i botten på åken. Som är gjorda av skidåkare med stavar. Det är totalt värdelöst att behöva spänna av sig för att knata den där transporten. Med stavar är det bara att staka ut sig. Jag fixade så att jag hängde stavarna på bröstspännet på ryggan med en hake så det bara var att haka av dem när det blev dags.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kaskar, post: 1312549, member: 66286"] Tvärtom. Det är lika episkt under liften. Det är snarare så att man undrar över de som hajkar när det innebär att de missar hyfsat många liftåk under tiden. Är det värt fyra timmar hajk för ett 30 sek orört åk mot 20-25 lika långa åk bredvid uppkörda spår? Visst är det så att Japan är hajkvänligt som tusan, i alla fall nordön vilket teoretiskt hjälper om det är skitförhållanden medan man är där. Alltså att det inte snöat på ett tag och att allt i systemen är uppåkt. Men det snöar ofta där. Det jag dock rekommenderar när man åker bräda är tredelade stavar. Måna åk, särskilt på eftermiddagen när det börjar bli uppspårat, leder bort från liftarna och det blir uppåkta transporter i botten på åken. Som är gjorda av skidåkare med stavar. Det är totalt värdelöst att behöva spänna av sig för att knata den där transporten. Med stavar är det bara att staka ut sig. Jag fixade så att jag hängde stavarna på bröstspännet på ryggan med en hake så det bara var att haka av dem när det blev dags. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Japan skidresa
Tillbaka
Topp