Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Japan under jul och nyår
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="whippo" data-source="post: 1006404" data-attributes="member: 136574"><p>Snösäkert. Det är bra med snö då. Jag var där precis efter nyår och då var det kanske 5-8 meter och det snöar mer eller mindre varje dag. Kan lätta upp och solen tittar fram men 10 min senare så snöar det igen.</p><p></p><p>Det är nog ingen fara med folk.</p><p></p><p>Offpiståkningen fungerar i Niseko med "gater". Om gaten är öppen till ett offpistområde så är det bara att åka. Den mesta åkningen är bland träd. Finns en gate till toppen som ofta är stängd och det är kanske 30 min promenad till toppen men där är det också öppna fällt samt dropp. För den bästa åkningen kan det bli en del promenad och stakande vilket för mig på snowboard inte alltid var så skoj. Den som är först ner lägger ut ett "spår" tillbaka med blandad lutning beroende på vem som gjort det. Väldigt många gater finns inom systemet utan någon promenad alls. Typ Strawberryfields och bluberry. Strawberry är grymt på morgonen innan det blir uppkört. Ordentlig lutning, stora "kuddar", glest mellan träden.</p><p></p><p>Lavinfara - nej, inte av min erfarenhet, nästan all åkning är i skog. Ett plus med det är att du har bra sikt i skogen när det snöar konstant.</p><p></p><p>Go for it.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="whippo, post: 1006404, member: 136574"] Snösäkert. Det är bra med snö då. Jag var där precis efter nyår och då var det kanske 5-8 meter och det snöar mer eller mindre varje dag. Kan lätta upp och solen tittar fram men 10 min senare så snöar det igen. Det är nog ingen fara med folk. Offpiståkningen fungerar i Niseko med "gater". Om gaten är öppen till ett offpistområde så är det bara att åka. Den mesta åkningen är bland träd. Finns en gate till toppen som ofta är stängd och det är kanske 30 min promenad till toppen men där är det också öppna fällt samt dropp. För den bästa åkningen kan det bli en del promenad och stakande vilket för mig på snowboard inte alltid var så skoj. Den som är först ner lägger ut ett "spår" tillbaka med blandad lutning beroende på vem som gjort det. Väldigt många gater finns inom systemet utan någon promenad alls. Typ Strawberryfields och bluberry. Strawberry är grymt på morgonen innan det blir uppkört. Ordentlig lutning, stora "kuddar", glest mellan träden. Lavinfara - nej, inte av min erfarenhet, nästan all åkning är i skog. Ett plus med det är att du har bra sikt i skogen när det snöar konstant. Go for it. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Japan under jul och nyår
Tillbaka
Topp