Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Japan working visa
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lee-nus" data-source="post: 1042711" data-attributes="member: 58561"><p>Har bott i Japan, haft arbetsvisum och kan bara konstatera att om du är intresserad av ett visa är det lättast att prata med din bank. Vill du däremot ha ett VISUM kan det vara bra att gå via ambassaden. Nu ska jag sluta vara oskön och hjälpa till i stället.</p><p></p><p>Det kan vara svårt för dig att få visum då japanerna kanske inte ser varför du som svensk skulle jobba som skidlärare i Japan. Det finns det ju japaner, jänkare och australiensare som gör, och alla etniciteterna är långt mycket talrikare än skandinaver i besökarantal. Kan du däremot uppge ett särskilt skäl till varför du ska få visum till att jobba i Japan har du kommit en bit på väg. Sedan underlättare det att företaget står bakom dig, men det gör inte all skillnad i världen. Förbered dig mentalt på tre månaders handläggning och ett avslag, då kan det åtminstone inte bli jobbigt. Sedan kan det ta en månad men det kan lika gärna ta ett halvår, så jag råder dig att vara ute i god tid.</p><p></p><p>Nu svamlar jag lite kanske. Fortfarande inte återställd sedan gårdagskvällen. Hoppas jag fick ur mig något vettigt i alla fall, och fråga gärna annars. Svarar jag inte så tagga mig i posten, första gången jag kollar forumet på ett halvår nu - vem vet när nästa återfall blir...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lee-nus, post: 1042711, member: 58561"] Har bott i Japan, haft arbetsvisum och kan bara konstatera att om du är intresserad av ett visa är det lättast att prata med din bank. Vill du däremot ha ett VISUM kan det vara bra att gå via ambassaden. Nu ska jag sluta vara oskön och hjälpa till i stället. Det kan vara svårt för dig att få visum då japanerna kanske inte ser varför du som svensk skulle jobba som skidlärare i Japan. Det finns det ju japaner, jänkare och australiensare som gör, och alla etniciteterna är långt mycket talrikare än skandinaver i besökarantal. Kan du däremot uppge ett särskilt skäl till varför du ska få visum till att jobba i Japan har du kommit en bit på väg. Sedan underlättare det att företaget står bakom dig, men det gör inte all skillnad i världen. Förbered dig mentalt på tre månaders handläggning och ett avslag, då kan det åtminstone inte bli jobbigt. Sedan kan det ta en månad men det kan lika gärna ta ett halvår, så jag råder dig att vara ute i god tid. Nu svamlar jag lite kanske. Fortfarande inte återställd sedan gårdagskvällen. Hoppas jag fick ur mig något vettigt i alla fall, och fråga gärna annars. Svarar jag inte så tagga mig i posten, första gången jag kollar forumet på ett halvår nu - vem vet när nästa återfall blir... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Japan working visa
Tillbaka
Topp