Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Japanskidor - räcker Rossignol Super 7 HD?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="AndreasFriberg" data-source="post: 1142366" data-attributes="member: 162112"><p>Åker som regel på ett par Armada TST med 104 i midjan, grymma skidor som funkar kanon på packat och hårt underlag och man kan ladda på i pisten utan att det fladdrar. Komplementköpte ett par Super 7 HD med 116 mm midja förra säsongen för puderåkningen, men fick bara tillfälle att testa de i pist och vindpackad snö, blev besviken då de kändes något fladdriga i hög fart och isgreppet i pisten inte var så bra, skidan hoppade liksom på isen istället för att bita fast. </p><p></p><p>Nu planeras en Japanresa 25 januari och funderar på om mina Super 7 HD kommer göra sig bra i djupt puder? resten av gänget kör med 118 mm och uppåt, är det någon större skillnad? Har t ex läst bra recensioner hos QST 118, skulle det vara en uppgradering för Japan eller är Super 7 lika bra? Eller behövs rentav ännu bredare midja? </p><p></p><p>Ps. är 181 cm, väger runt 80 kg och mina super 7 hd är 188cm</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="AndreasFriberg, post: 1142366, member: 162112"] Åker som regel på ett par Armada TST med 104 i midjan, grymma skidor som funkar kanon på packat och hårt underlag och man kan ladda på i pisten utan att det fladdrar. Komplementköpte ett par Super 7 HD med 116 mm midja förra säsongen för puderåkningen, men fick bara tillfälle att testa de i pist och vindpackad snö, blev besviken då de kändes något fladdriga i hög fart och isgreppet i pisten inte var så bra, skidan hoppade liksom på isen istället för att bita fast. Nu planeras en Japanresa 25 januari och funderar på om mina Super 7 HD kommer göra sig bra i djupt puder? resten av gänget kör med 118 mm och uppåt, är det någon större skillnad? Har t ex läst bra recensioner hos QST 118, skulle det vara en uppgradering för Japan eller är Super 7 lika bra? Eller behövs rentav ännu bredare midja? Ps. är 181 cm, väger runt 80 kg och mina super 7 hd är 188cm [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Japanskidor - räcker Rossignol Super 7 HD?
Tillbaka
Topp