Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Jester Schizo på ett par Rossignol S7
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="bjanne" data-source="post: 576457" data-attributes="member: 56758"><p>Jag har tittat lite närmare på schizon under förra säsongen och måste säga att jag tror att det faktiskt kan fungera bra. Att det skulle vara som en hyrbindning är helt fel, det handlar om ganska överdimensionerade gängade skruvar och wire som håller ihop konstruktionen. Det enda jag ser som skulle kunna gå sönder är underredet som är av abs plast precis som på duken. Om man har bindningen till annat än puderlandningar kan jag tänka mig att det skulle kunna gå sönder saker och ting där. Dock är jag skeptisk till varför du vill ha en schizo på en S7. Varför inte köra den på en puderskida som inte bara har möjligheten att landa switch utan en som faktiskt är gjord för att just landa switch, typ JJ eller Hellbent eller EP-pro.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="bjanne, post: 576457, member: 56758"] Jag har tittat lite närmare på schizon under förra säsongen och måste säga att jag tror att det faktiskt kan fungera bra. Att det skulle vara som en hyrbindning är helt fel, det handlar om ganska överdimensionerade gängade skruvar och wire som håller ihop konstruktionen. Det enda jag ser som skulle kunna gå sönder är underredet som är av abs plast precis som på duken. Om man har bindningen till annat än puderlandningar kan jag tänka mig att det skulle kunna gå sönder saker och ting där. Dock är jag skeptisk till varför du vill ha en schizo på en S7. Varför inte köra den på en puderskida som inte bara har möjligheten att landa switch utan en som faktiskt är gjord för att just landa switch, typ JJ eller Hellbent eller EP-pro. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Jester Schizo på ett par Rossignol S7
Tillbaka
Topp