Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Jesus hjälp!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="patte666" data-source="post: 60280"><p>Aloho mina skid vänner..</p><p></p><p>Tänkte konvertra från snowboard denna säsång som följer!</p><p>vill andå säga att jag är en rätt god skidåkare.</p><p></p><p>behöver hjälp...</p><p></p><p>jag ska köpa ett par skidor, men vilka!?</p><p>vill ha ett bra klipp i backen, bra skär och fina carving svängar.</p><p>samtidigt som jag vill kunna köra offpist och lite lössnö.</p><p></p><p>provkörde salomon 1080, 171 cm ifjol (dom finns inte i 175 va?) tyckte att dom va riktigt sköna.</p><p>är det en skida som är bra att satsa på för mycket pist körning?</p><p></p><p>vill ha en skida som är allround, antar att jag spenderar mest tid i backen alt. off pist, men visst kommer jag att sladda in i "hopparken"!</p><p></p><p>har fått en ny pris med bindning 6000:-, inget kap men ok efter att misshandlat plånboken!</p><p></p><p>vilken längd är det som gäller?</p><p>ser på forumet att de flesta kör på rätt långa trots allt.</p><p></p><p>jag är 175 cm och 65 panner. </p><p>vilken längd rekomenderar ni?</p><p>killen på "affären" lika lång som mig, sa att han körde på 161. ska jag lyssna pa honom eller vänta på att han slutat och kasta fisk på honom...?</p><p>vill ju att skidan ska vara kvick och lätt men samtidigt inte för fladdrig.</p><p></p><p></p><p>vad säger ni gott folk.</p><p>sjukt svår fråga, och jag vet att det är ganska personligt vad man tycker men grymt tacksam för svar.</p><p>peace..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="patte666, post: 60280"] Aloho mina skid vänner.. Tänkte konvertra från snowboard denna säsång som följer! vill andå säga att jag är en rätt god skidåkare. behöver hjälp... jag ska köpa ett par skidor, men vilka!? vill ha ett bra klipp i backen, bra skär och fina carving svängar. samtidigt som jag vill kunna köra offpist och lite lössnö. provkörde salomon 1080, 171 cm ifjol (dom finns inte i 175 va?) tyckte att dom va riktigt sköna. är det en skida som är bra att satsa på för mycket pist körning? vill ha en skida som är allround, antar att jag spenderar mest tid i backen alt. off pist, men visst kommer jag att sladda in i "hopparken"! har fått en ny pris med bindning 6000:-, inget kap men ok efter att misshandlat plånboken! vilken längd är det som gäller? ser på forumet att de flesta kör på rätt långa trots allt. jag är 175 cm och 65 panner. vilken längd rekomenderar ni? killen på "affären" lika lång som mig, sa att han körde på 161. ska jag lyssna pa honom eller vänta på att han slutat och kasta fisk på honom...? vill ju att skidan ska vara kvick och lätt men samtidigt inte för fladdrig. vad säger ni gott folk. sjukt svår fråga, och jag vet att det är ganska personligt vad man tycker men grymt tacksam för svar. peace.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Jesus hjälp!
Tillbaka
Topp