Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Tävlingar och event
jib academy - åre
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Johnlonn" data-source="post: 290454" data-attributes="member: 73526"><p>Tjena Grabbar.</p><p>John Lönnqvist här som arbetar som turnéledare på Jib Academy.</p><p></p><p>Jag tänkte jag skulle stilla er förvirring runt Jib Academy.</p><p></p><p>Jib Academy letar efter Sveriges största talanger på skidor och snowboard mellan 10-16 år.</p><p>Vi tittar på helheten på åkarna under hela dagen.</p><p>Därför bedömmer vi inte enbart enstaka hopp utan helheten på vilka trick man kan och sätter under dagen.</p><p>Sedan så är formatet på tävlingen slopestyle vilket gör att vi dömmer hela åken. </p><p>Som i stort sett alla tävlingar så är ett åk där man inte står inte mycket värt.</p><p></p><p>Henrik du behöver inte vara orolig för att du inte vann, det gjorde nämligen ingen.</p><p>Du fick flest röster från åkar rösterna vilket jag också nämnde under prisutdelningen.</p><p>Men på kvalen så tar vi bara ut 10 st åkare som går vidare till finalen, däremot blir det lite annorlunda i finalen där vi kommer att ha en vinnare. Bara att ladda inför den...</p><p>De 10 åkare som kvalar i varje deltävling räknas INTE upp i någon ordning.</p><p></p><p>En Darkrider har vi möjlighet att ta med om vi känner att någon imponerat på oss så pass att vi känner att vi vill ha med honom eller henne i finalen.</p><p>Darkridern har inget m