Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Tävlingar och event
jib academy - åre
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Johnlonn" data-source="post: 290454" data-attributes="member: 73526"><p>Tjena Grabbar.</p><p>John Lönnqvist här som arbetar som turnéledare på Jib Academy.</p><p></p><p>Jag tänkte jag skulle stilla er förvirring runt Jib Academy.</p><p></p><p>Jib Academy letar efter Sveriges största talanger på skidor och snowboard mellan 10-16 år.</p><p>Vi tittar på helheten på åkarna under hela dagen.</p><p>Därför bedömmer vi inte enbart enstaka hopp utan helheten på vilka trick man kan och sätter under dagen.</p><p>Sedan så är formatet på tävlingen slopestyle vilket gör att vi dömmer hela åken. </p><p>Som i stort sett alla tävlingar så är ett åk där man inte står inte mycket värt.</p><p></p><p>Henrik du behöver inte vara orolig för att du inte vann, det gjorde nämligen ingen.</p><p>Du fick flest röster från åkar rösterna vilket jag också nämnde under prisutdelningen.</p><p>Men på kvalen så tar vi bara ut 10 st åkare som går vidare till finalen, däremot blir det lite annorlunda i finalen där vi kommer att ha en vinnare. Bara att ladda inför den...</p><p>De 10 åkare som kvalar i varje deltävling räknas INTE upp i någon ordning.</p><p></p><p>En Darkrider har vi möjlighet att ta med om vi känner att någon imponerat på oss så pass att vi känner att vi vill ha med honom eller henne i finalen.</p><p>Darkridern har inget med lottning att göra utan väljs ut på samma sätt som de andra 10 som kvalat från oss dommare och från röstningen.</p><p></p><p>Man kan säga att vi letar efter de bästa åkarna, med den bästa attityden och bästa utvecklingspotentialen.</p><p>Det är därför som tävlingsupplägget ser ut som det gör.</p><p>Vi vill att ni åkare ska få så mycket åkning som möjligt och en riktigt bra möjlighet att utvecklas under dagen då ni åker med andra duktiga åkare och med våra coacher som är med och ger tips till de som vill hela dagen.</p><p>Tanken är liksom att man ska komma ifrån det vanliga upplägget med en havltimme träning sedan 2 st kvalhopp som 10 går vidare till som sen får 2-3 hopp i finalen.</p><p>På Jib Academy får alla åka hela dagen.</p><p></p><p>Jag har själv tävlat hela min uppväxt, mestadels i Snowboardlandslaget och skulle vilja ge tipset till er som är aktiva i dag på tävlingarna att lyssna ordentligt när man tex går igenom information på åkarmöten mm.</p><p>Om ni gör det så kommer ni veta när det gäller och vad som eftersöks, det kommer ge er en fördel mot de som inte lyssnar till sån här information.</p><p></p><p>Om ni har några fler frågor är det bara att bomba dom här.</p><p></p><p>Och sorry Henke för att du fick fel efternamn till en början under prisutdelningen.</p><p>Hade skrivit lite slarvigt på papperet. </p><p></p><p>Peace out.</p><p></p><p>/ John</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Johnlonn, post: 290454, member: 73526"] Tjena Grabbar. John Lönnqvist här som arbetar som turnéledare på Jib Academy. Jag tänkte jag skulle stilla er förvirring runt Jib Academy. Jib Academy letar efter Sveriges största talanger på skidor och snowboard mellan 10-16 år. Vi tittar på helheten på åkarna under hela dagen. Därför bedömmer vi inte enbart enstaka hopp utan helheten på vilka trick man kan och sätter under dagen. Sedan så är formatet på tävlingen slopestyle vilket gör att vi dömmer hela åken. Som i stort sett alla tävlingar så är ett åk där man inte står inte mycket värt. Henrik du behöver inte vara orolig för att du inte vann, det gjorde nämligen ingen. Du fick flest röster från åkar rösterna vilket jag också nämnde under prisutdelningen. Men på kvalen så tar vi bara ut 10 st åkare som går vidare till finalen, däremot blir det lite annorlunda i finalen där vi kommer att ha en vinnare. Bara att ladda inför den... De 10 åkare som kvalar i varje deltävling räknas INTE upp i någon ordning. En Darkrider har vi möjlighet att ta med om vi känner att någon imponerat på oss så pass att vi känner att vi vill ha med honom eller henne i finalen. Darkridern har inget med lottning att göra utan väljs ut på samma sätt som de andra 10 som kvalat från oss dommare och från röstningen. Man kan säga att vi letar efter de bästa åkarna, med den bästa attityden och bästa utvecklingspotentialen. Det är därför som tävlingsupplägget ser ut som det gör. Vi vill att ni åkare ska få så mycket åkning som möjligt och en riktigt bra möjlighet att utvecklas under dagen då ni åker med andra duktiga åkare och med våra coacher som är med och ger tips till de som vill hela dagen. Tanken är liksom att man ska komma ifrån det vanliga upplägget med en havltimme träning sedan 2 st kvalhopp som 10 går vidare till som sen får 2-3 hopp i finalen. På Jib Academy får alla åka hela dagen. Jag har själv tävlat hela min uppväxt, mestadels i Snowboardlandslaget och skulle vilja ge tipset till er som är aktiva i dag på tävlingarna att lyssna ordentligt när man tex går igenom information på åkarmöten mm. Om ni gör det så kommer ni veta när det gäller och vad som eftersöks, det kommer ge er en fördel mot de som inte lyssnar till sån här information. Om ni har några fler frågor är det bara att bomba dom här. Och sorry Henke för att du fick fel efternamn till en början under prisutdelningen. Hade skrivit lite slarvigt på papperet. Peace out. / John [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Tävlingar och event
jib academy - åre
Tillbaka
Topp