Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Jibb bindningar.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lima-ko" data-source="post: 287282" data-attributes="member: 15091"><p>Hej Anton!</p><p></p><p>Vad är det för Markerbindningar du kör med? Vad väger du? Kör du i de största hoppen i parken?</p><p>Den enda renodlade hoppbindningen är Lines egna som jag dock inte kan hitta på deras hemsida längre, antar att den var helt värdelös.</p><p></p><p>När jag hoppar vill jag aldrig att bindningen ska lösa ut, därför kör jag med racebindningar helt i metall (Rossignol FKS 150). Varför frågar många, du väger ju bara 80 kg. Därför att när jag hoppar x antal meter upp i luften och sen landar så är mina 80 kg bra mycket mer än 80 kg, och har jag då en bindning i plast som går till 12 (oavsett märke) så är risken stor att den löser ut, trots att jag landar helt klockrent på hela foten.</p><p> Detta har proffsen vetat sen länge så det är därför ingen tillfällighet att t.ex. Er allas idol Jacob Wester kör med Salomon 9.20 bindningar, eller att Jon Olsson kör med Tyrolia Mojo 20.</p><p></p><p>Andra bindningar som håller fast pjäxan bra, Marker Free 20.0, Tyrolia FreeFlex 17, Salomon 9.16, Ross/Look FKS 185-155/P18-12 race.</p><p></p><p>I Sthlmstrakten så har Alpint och Alpingaraget alla eller några av dessa bindningar. De kostar lite mer (ca 3000-3500) än en vanlig "barnbindning" men funkar så sjukt mycket bättre. Och de håller i minst 10-20 år.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lima-ko, post: 287282, member: 15091"] Hej Anton! Vad är det för Markerbindningar du kör med? Vad väger du? Kör du i de största hoppen i parken? Den enda renodlade hoppbindningen är Lines egna som jag dock inte kan hitta på deras hemsida längre, antar att den var helt värdelös. När jag hoppar vill jag aldrig att bindningen ska lösa ut, därför kör jag med racebindningar helt i metall (Rossignol FKS 150). Varför frågar många, du väger ju bara 80 kg. Därför att när jag hoppar x antal meter upp i luften och sen landar så är mina 80 kg bra mycket mer än 80 kg, och har jag då en bindning i plast som går till 12 (oavsett märke) så är risken stor att den löser ut, trots att jag landar helt klockrent på hela foten. Detta har proffsen vetat sen länge så det är därför ingen tillfällighet att t.ex. Er allas idol Jacob Wester kör med Salomon 9.20 bindningar, eller att Jon Olsson kör med Tyrolia Mojo 20. Andra bindningar som håller fast pjäxan bra, Marker Free 20.0, Tyrolia FreeFlex 17, Salomon 9.16, Ross/Look FKS 185-155/P18-12 race. I Sthlmstrakten så har Alpint och Alpingaraget alla eller några av dessa bindningar. De kostar lite mer (ca 3000-3500) än en vanlig "barnbindning" men funkar så sjukt mycket bättre. Och de håller i minst 10-20 år. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Jibb bindningar.
Tillbaka
Topp