Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
jibb pjäxor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="karln" data-source="post: 432488" data-attributes="member: 61849"><p>För att vara den tråkiga som drar det obligatoriska den-pjäxa-som-passar-dig-inlägget. </p><p></p><p>Mitt tips är att kolla in pjäxorna lima-ko skriver om ovan, egentligen väljer du inte mellan SPK och Full Tilt utan passar den ena så kommer garanterat den andra inte att passa. Jag har kört på full tilt denna säsongen och salomon course (flex 120) förra. Full tiltpjäxan är avsevärt mycket lättare, en hel värld bekvämare och en bit varmare. Men jag har lika mycket benhinneinflamationsproblem med båda tyvärr. Fixa ordentliga sulor, åtminstone om du siktar på mer än 30 dagars åkning under säsongen. Jag har kört med originalsulan i salomonbootsen och en billig heatmoldable i FT-bootsen. Till nästa säsong blir det definitivt ordentliga (svindyra) CNC-frästa eller liknande inlägg.</p><p></p><p>Ett litet tillägg när det gäller full tilt är att de är inte jättekundvänliga när det gäller att köpa reservdelar. Du kan inte kontakta dem direkt utan måste gå via en återförsäljare och inte ens om du går via en återförsäljare så är det inte alltid du får ordentliga besked om de kan skicka prylarna. Spännena känns ganska kassa rent kvalitetsmässigt. Men för övrigt så är FT riktigt riktigt bra pjäxor. Hur mycket inställningar som helst och du kan byta flexet i dem på 45 sek med lite träning =)</p><p></p><p>Nästa boot jag köper blir förmodligen dalbello även om den är både tyngre och dyrare än FT eftersom det känns som det är lättare med tillgängligheten på dem. Eller om salomon gör en SPK för oss med lågvolymfötter så får man kanske titta närmare på dem.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="karln, post: 432488, member: 61849"] För att vara den tråkiga som drar det obligatoriska den-pjäxa-som-passar-dig-inlägget. Mitt tips är att kolla in pjäxorna lima-ko skriver om ovan, egentligen väljer du inte mellan SPK och Full Tilt utan passar den ena så kommer garanterat den andra inte att passa. Jag har kört på full tilt denna säsongen och salomon course (flex 120) förra. Full tiltpjäxan är avsevärt mycket lättare, en hel värld bekvämare och en bit varmare. Men jag har lika mycket benhinneinflamationsproblem med båda tyvärr. Fixa ordentliga sulor, åtminstone om du siktar på mer än 30 dagars åkning under säsongen. Jag har kört med originalsulan i salomonbootsen och en billig heatmoldable i FT-bootsen. Till nästa säsong blir det definitivt ordentliga (svindyra) CNC-frästa eller liknande inlägg. Ett litet tillägg när det gäller full tilt är att de är inte jättekundvänliga när det gäller att köpa reservdelar. Du kan inte kontakta dem direkt utan måste gå via en återförsäljare och inte ens om du går via en återförsäljare så är det inte alltid du får ordentliga besked om de kan skicka prylarna. Spännena känns ganska kassa rent kvalitetsmässigt. Men för övrigt så är FT riktigt riktigt bra pjäxor. Hur mycket inställningar som helst och du kan byta flexet i dem på 45 sek med lite träning =) Nästa boot jag köper blir förmodligen dalbello även om den är både tyngre och dyrare än FT eftersom det känns som det är lättare med tillgängligheten på dem. Eller om salomon gör en SPK för oss med lågvolymfötter så får man kanske titta närmare på dem. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
jibb pjäxor?
Tillbaka
Topp