Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
jibb/TwinTip tips till nybörjare !
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FabbeH" data-source="post: 620815"><p>Skall försöka mig på en liten hjälptext även fasst jag inte är den bästa jibbaren <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" /></p><p></p><p>Det beror ju helt på hur skoj du tycker det är, Tex jag har åkt skidor sedan jag var 3. runt 13 års ålder så började jag hoppa men inget mera än det. Vid åldern 15 så hittade jag jibbingen såg alla dessa proffs göra sjuka grejer och jag tyckte det var det bästa jag någonsing skådat. Då förståg jag att det var min grej, och endå så gick vi och köpte twintip på Stadium som var för korta, inte mittmonterade och rent ut sagt kassa Jibbskidor.</p><p></p><p>och nu detta året när man fick mera insyn på hur det låg till osv så har det vart jobbigt varje sekund och åka på ett par skidor som inte är specielliserat på det enda man gör. Och så har man inte hafft pengaflowet och köpa nytt. Det slutade med att jag fick skrapa ihop pengar och låna från diversa folk.</p><p></p><p>Det jag vill komma fram till då är att om du verkligen tycker det värkar sjukt skoj och vill hålla på med det tycker jag att du skall köpa normalånga skidor, Kanske lite under normalmåttet men endå inte för korta. </p><p></p><p>du skall värkligen kolla på alternativ som passar dig och vad du vill köra. Då råder jag dig att gå till några andra affärer än Stadium eller Intersport. Inte för att dom är kassa men Det finns affärer som specialliserar sig på just bara skidor och kan det mera. Tex när jag köpte min pjäxor på Intersport så sa säljaren att Jibbpjäxor fanns bara och hitta på internet men dom hadde ett par i affären. Och han sa att det spelar ingen roll endå, flexxet är likadant det är bara grafiskadesignen som är coolare. </p><p></p><p>Jag råder dig alltså att inte göra såsom jag gjorde. Och om du har en farsa med dig som alltid tror han vet bättre än dig, och han vet minsan bättre vad man skall hålla på med än en själv så koppla bort honom!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FabbeH, post: 620815"] Skall försöka mig på en liten hjälptext även fasst jag inte är den bästa jibbaren :) Det beror ju helt på hur skoj du tycker det är, Tex jag har åkt skidor sedan jag var 3. runt 13 års ålder så började jag hoppa men inget mera än det. Vid åldern 15 så hittade jag jibbingen såg alla dessa proffs göra sjuka grejer och jag tyckte det var det bästa jag någonsing skådat. Då förståg jag att det var min grej, och endå så gick vi och köpte twintip på Stadium som var för korta, inte mittmonterade och rent ut sagt kassa Jibbskidor. och nu detta året när man fick mera insyn på hur det låg till osv så har det vart jobbigt varje sekund och åka på ett par skidor som inte är specielliserat på det enda man gör. Och så har man inte hafft pengaflowet och köpa nytt. Det slutade med att jag fick skrapa ihop pengar och låna från diversa folk. Det jag vill komma fram till då är att om du verkligen tycker det värkar sjukt skoj och vill hålla på med det tycker jag att du skall köpa normalånga skidor, Kanske lite under normalmåttet men endå inte för korta. du skall värkligen kolla på alternativ som passar dig och vad du vill köra. Då råder jag dig att gå till några andra affärer än Stadium eller Intersport. Inte för att dom är kassa men Det finns affärer som specialliserar sig på just bara skidor och kan det mera. Tex när jag köpte min pjäxor på Intersport så sa säljaren att Jibbpjäxor fanns bara och hitta på internet men dom hadde ett par i affären. Och han sa att det spelar ingen roll endå, flexxet är likadant det är bara grafiskadesignen som är coolare. Jag råder dig alltså att inte göra såsom jag gjorde. Och om du har en farsa med dig som alltid tror han vet bättre än dig, och han vet minsan bättre vad man skall hålla på med än en själv så koppla bort honom! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
jibb/TwinTip tips till nybörjare !
Tillbaka
Topp