Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Jibbing pjuxs..
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="TheDanne" data-source="post: 50269" data-attributes="member: 29118"><p>Hej!</p><p>Hmmm.. den här är inte lätt... Precis som de andra varit inne på så tycker jag att du ska köpa ett löst skal från någon leverantör. Välj inte en racingmodell, vilka oftast är styvare och tightare i skaftet. Sedan går du till någon riktigt duktig handlare. Tandådalens Sportshop i Sälen, Alpingaraget eller Hansson i Åre tror jag kan fixa det. Förmodligen får du en formsprutad innersko. Skulle dock inte tro att det räcker. Nästa steg är att ta dem till en skomakare (inget lallo som gör det svinbilligt på 5 minuter!) och be honom att sprätta upp innerskon och minska/tar ur delar av fodret (inte bra om du har skumsko...) Sedan skulle jag försöka få tag i längre spännen och nita om det två översta för att få lite extra utrymme..</p><p>Har varit med och fixat många rena tävlingspjuk som ibland kan vara ett par nummer för små och det tar tid o greja det, men det går! </p><p>Lycka till!</p><p>// Danne</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="TheDanne, post: 50269, member: 29118"] Hej! Hmmm.. den här är inte lätt... Precis som de andra varit inne på så tycker jag att du ska köpa ett löst skal från någon leverantör. Välj inte en racingmodell, vilka oftast är styvare och tightare i skaftet. Sedan går du till någon riktigt duktig handlare. Tandådalens Sportshop i Sälen, Alpingaraget eller Hansson i Åre tror jag kan fixa det. Förmodligen får du en formsprutad innersko. Skulle dock inte tro att det räcker. Nästa steg är att ta dem till en skomakare (inget lallo som gör det svinbilligt på 5 minuter!) och be honom att sprätta upp innerskon och minska/tar ur delar av fodret (inte bra om du har skumsko...) Sedan skulle jag försöka få tag i längre spännen och nita om det två översta för att få lite extra utrymme.. Har varit med och fixat många rena tävlingspjuk som ibland kan vara ett par nummer för små och det tar tid o greja det, men det går! Lycka till! // Danne [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Jibbing pjuxs..
Tillbaka
Topp